Pagini

Faceți căutări pe acest blog

11 martie 2016

Your Personal Aroma



Peisajul olfactiv romanesc nu este prea prolific, de aceea este un eveniment cand apare un brand romanesc de parfumuri . Nu de multa vreme a aparut un brand care se numeste Your Personal Aroma (YPA), parfumiera din spatele lui fiind Raluca Vasile. Parfumurile brandului s-au bucurat de o lansare cu vedete, oarece publicitate si se vand pe site-ul  brandului si pe Molecule F. Raluca Vasile spune despre sine ca este parfumier certificat de  « New Luxury Code » din Anglia. Noul code de lux este o asociatie care-si propune sa promoveze productia artizanala, sa respecte natura, sanatatea, sa ofere produse naturale, de calitate. Printre altele, organizeaza cursuri de parfumerie online cu durata de 24 de luni si lucreaza dupa metodele de la Grasse.

Raluca Vasile



Your Personal Aroma are o colectie de 8 parfumuri pretinse naturale 100%, care ar folosi esente rare. Cele 8 parfumuri ar reprezenta 8 arhetipuri umane, arhetipuri de care acum aud prima data, ca atare nu stiu cine le-a definit si pe ce baze. Am inteles ca aceste parfumuri sunt unisex, dar n-am inteles de ce se vand 8 esantioane de parfumuri masculine si 8 esantioane de parfumuri feminine. Esantioanele au 1 ml si sunt inscriptionate cu mana, avand pe eticheta (prost lipita) o cifra  (de la 1 la 8) si o litera, fie F, fie M. Setul de esantioane vine insotit de un fluturas pe care sunt trecute cele 8 personalitati (romantica, seducatoare, rebela, copilaroasa, cerebrala, artistica, sofisticata, tandra) care corespund celor 8 parfumuri, in dreptul fiecarei personalitati fiind trecute notele parfumului. Notele de pe fluturas nu coincid cu cele de pe site-ul oficial, unde, in dreptul fiecarui parfum, sunt trecute mult mai multe note. Marturisesc ca am fost curioasa sa miros aceste parfumui caci am lucrat si eu cu note naturale si stiu cam ce se poate obtine din ele. Posibilitatile creative sunt mult mai reduse caci natura ofera vreo 400 de materii prime care pot fi folosite in parfumerie, iar chimia ofera vreo 5000. In plus parfumurile naturale nu prea au siaj, nu au mari performante de longevitate. Mandy Aftel scrie clar pe site-ul ei ca parfumurile Aftelier dureaza 2-3 ore. Eu nu am fost multumita de niciun parfum natural creat de mine, dar poate nu sunt eu talentata, nu stapanesc inca sinergiile. Am mirosit si parfumuri naturale facute de altii, dar niciunul nu mi-a adus fericirea. Azi, desi iubesc natura cu tot ce presupune ea, sunt foarte sceptica vis-a-vis de parfumurile 100% naturale si cred ca un parfum cu valoare artistica este greu de obtinut exclusiv din materii prime naturale, ele mai trebuiesc ajutate si de sintetice. Adoratorii naturalului 100 % uita ca, pana la urma, totul este chimie, si  apa, si corpul nostru si parfumul florilor. Apoi exista si multe materii prime naturale care au fost restrictionate cantitativ de IFRA caci sunt potential periculoase. Desigur ca prefer o iasomie naturala in loc de hedione, si un trandafir de mai in loc de dorinia, desi si hedione si dorinia sunt substante de sinteza foarte bune. Nu voi iubi insa niciodata amestecurile sintetice 100%, pline de Iso E Super, ambroxan si fixativ 505.



De cum am poposit pe site-ul Your Personal Aroma mi-au atras atentia cateva lucruri care nu se prea potriveau cu declaratiile sau care imi pareau ciudate. In primul rand ma indoiesc ca lacramioara, liliacul si violeta sunt naturale. Ele se pot obtine prin enfleurage sau prin extractie cu CO2, dar sunt enorm de scumpe. Moscul folosit o fi de sinteza sau natural? Daca e natural, o fi moral sa alergi si sa ucizi capriorul tibetan? Apoi, autoarea parfumurilor pretinde ca parfumurile ar avea feromoni. Chestia cu feromonii este cam dubioasa. Omul ca si alte mamifere a produs feromoni, numai ca acesti feromoni se gasesc in urina, transpiratie si omul modern, mult mai curat decat cel preistoric, si-a cam omorat cu produsele de igiena feromonii si si-a pierdut si capacitatea de a-i sesiza. Apoi, din cate stiu eu, parfumurile care pretind ca au feromoni, au feromoni de sinteza. Care or fi feromonii naturali folositi de Raluca Vasile ramane pentru mine o mare enigma. O alta ciudatenie  la aceste parfumuri este faptul ca ele sunt bifazice. Daca priviti cu atentie fotografiile de pe site, veti observa ca toate au o pelicula uleioasa in partea superioara sau chiar depuneri in partea inferioara. Este drept ca adesea la parfumurile naturale uleiul esential nu se dizolva total in alcool (rasinile se dizolva foarte greu), pot aparea si precipitate daca se folosesc extracte alcoolice, dar toate  aceste inconveniente se elimina dupa perioada de maturare a parfumului, prin filtrare. In chip clar, aceste parfumuri nu au fost filtrate, chestie pe care eu nu am mai intalnit-o la niciun brand care produce parfumuri naturale. M-am uitat la parfumurile lui Isabelle Gelle, cea care tine cursurile de parfumerie organizate de New Luxury Code, dar toate parfumurile ei sunt perfect limpezi, asa cum trebuie sa fie.  Apoi apare o formulare : materii prime naturale, pretioase sau rare. Intre materiile prime enumerate in compozitia parfumurilor eu nu am vazut decat una pretioasa: oud-ul, dar ma indoiesc ca el a fost folosit avand in vedere pretul parfumului care pretinde ca l-ar utiliza. Scump si pretios ar putea fi, eventual, moscul, dar nu cred ca este unul natural, cum nu cred ca ca s-ar fi folosit vileta, lacramioara sau liliac natural.  Nu in ultimul rand, m-au dezamagit asa-zisele « bijuterii » care adapostesc parfumurile si care sunt niste recipiente din sticla banala, ieftine, carora li s-au atasat niste lantisoare. Nu as da in niciun caz 700 de roni ( parca era vorba de preturi corecte la New Luxury Code!) pe o sticluta-bijuterie de 5 ml cu apa de Colonia (nu EDT, nu EDP !) si un refil de 15 ml. O fi el, lantugul, din argint rodiat ( pe site-ul brandului scrie rodinat!), dar cat poate sa coste? 40-50 de lei. Acestea fiind spuse, este clar ca am avut multe dubii inainte de a trece la contactul efectiv cu licorile parfumate, adica inainte de a investi in cele 8 esantioane suma de 100 de roni. Voi recenza pe rand cele 8 esantioane in viitorul apropiat.
Sticluta bijuterie



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.