Pagini

Faceți căutări pe acest blog

2 ianuarie 2016

Oeillet Bengale-Aedes de Venustas

Am un sentiment de dezamgire dupa ce am mirosit Oeillet Bangale. L-am mai mirosit si in Maison Elysee  si n-am simtit nici atunci ceea ce m-as fi asteptat sa simt. Lumea vad ca a fost cucerita de numele parfumului si cele mai multe comentarii si recenzii descriu parfumul ca fiind un floral sau un floral oriental. Fragrantica il incadreaza foarte bine la orientale caci asta si este. Sunt comentarii care-l definesc ca fiind un parfum cu miros de garoafa, unii chiar spun ca ar fi o garofita de gradina foarte realista, apropiata de mirosul botanic. Desi vad ca unii il vad ca pe un parfum minimalist, necomplicat, eu zic ca este chiar complex si greu de descris. De pilda, inceputul este foarte alambicat. Ceea ce se simte cu precadere este un cistus labdanum, dar acest cistus are si o nuanta fructata (capsuna ?) si una usor florala. In plus, mai sunt si ceva condimente in compozitie. Debutul imi pare nitel confuz si cam greu de memorat. In notele de mijloc apare un trandafir care este asociat cu cuisoare (sau eugenol), drept pentru care are o nuanta care aduce cu garoafa, dar este foarte departe de mirosul botanic. Este interesant  ca rasinile si mirosul floral merg in paralel, nu prea vor sa se combine. Inca din notele de mijloc mirosul floral este biruit de rasini. Labdanum simt acum in mica masura, in schimb se simte  benzoinul, dupa cum se mai simt, in continuare, si cuisoarele. Parfumul imi pare uscat ca un desert, prafos, lipsit de adancime si de poezie. El este purtabil, nimic de zis, dar nu pot sa spun ca ma atrage sau ca mi-l doresc. Chiar rasinile imi par foarte aride desi in note apare balsamul de Tolu, un ingredient pe care eu il iubesc caci face parfumurile balsamice. Parfumul nu sta bine nici la siaj, iar dupa vreo doua ore trebuie sa stai cu nasul in piele daca vrei sa te convingi ca esti parfumat. Nu prea gasesc argumente  care sa justifice o nota foarte mare, apoi este si un parfum foarte scump.

Numele parfumului: Oeillet Bengale
Casa: Aedes de Venustas
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2014
Creator:  Rodrigo Flores Roux
Gen: unisex
Descriere oficiala:
note de varf: turmeric, scortisoara, piper, cardamom, cuisoare, sofran
note de mijloc: trandafir, capsuna, note florale
note finale: vanilie, balsam de Tolu, benzoin , labdanum
Flacon: standardul casei

Aprecieri personale
Intensitate: medie, siaj destul de redus
Persistenta: peste 8 ore
Evaluare :  7/10


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.