Pagini

Faceți căutări pe acest blog

9 decembrie 2015

Nea-Jul et Mad



Descrierea oficiala a parfumului Nea ne spune ca parfumul ar vrea sa evoce Bizantul intr-o perioada de prosperitatea, mai precis in sec. al IX-lea, in timpul lui Vasile I, imparat ambitios, care, desi cu o origine modesta, a incercat sa aduca Bizantul la vechea lui splendoare. Si cu cine ar fi vrut sa semene  si sa se compare ? Desigur cu Constantin cel Mare si Justinian. Este motivul pentru care construieste o biserica care sa fie comparabila cu Sfanta Sophia, ridicata de Constantin si renovata de Justinian. Ea trebuia sa fie un simbol al imperiului renascut, drept pentru care a fost poleita cu aur si impodobita cu pietre pretioase. Contemporanii, spre a o deosebi de Sf. Sophia, i-au spus Nea Ekklesia, adica Biserica cea Noua.  Biserica a fost transformata de turci, dupa cucerirea Constantinopolului in 1453,  in depozit de munitie, iar la sfarsitul secolului al XV-lea a fost distrusa de un fulger care a provocat un incendiu, asa ca nu prea stim cum arata. Din ce am spus, cred ca reise destul de usor faptul ca numele parfumului nu este prea fericit caci Nea ar fi trebuit sa fie urmat de Ekklesia, in forma aleasa, de Nea, nu spune nimic, este doar un adjectiv.

Dar sa trecem la parfum. Nu stiu cum el ar putea sa ne redea splendoarea unui monument eclesiastic printr-o banala pruna afumata. Daca ar fi avut niste tamaie, niste smirna si un aer mai glamour ca sa sugereze aurul si opulenta poate ne-am fi apropiat mai mult de tema parfumului. Parfumul nu este greu de descris caci este destul de saracacios olfactiv. Incepe spumant, aducand nitel a miros de sampanie fructata. Notele de varf sunt efemere ca intotdeauna, dupa niciun minut parfumul devine foarte bland, dulceag si fructat. Printre fructe ar parea sa fie niste flori, greu de spus ce fel de flori. Nici despre ce fructe ar fi vorba nu prea stiu, dar, citind notele, as putea admite ca sunt niste curmale. De nu le-as fi citit, m-as fi abtinut. Grenadine mananc zilnic, dar nu stiu ce miros ar putea lasa intr-un parfum. A davana nu-mi miroase. Mirosul nu-mi pare nici urat, dar nici atractiv. Ulterior se dezvolta un miros care aduce cu pruna si care tine o vesnicie. Este un miros de sirop dulce, bland, cu o textura cremoasa. Din pacate nici pruna, la fel ca si curmala, nu are mari calitati parfumante asa ca parfumul este cam saracacios olfactiv si plictisitor. In secundar este un miros ceva mai interesant, care aduce cu samburele de cireasa sau cu o bautura de tip cherry. In rest nu se intampla mare lucru. Spre notele finale, parfumul capata o nuanta amaruie si  un miros usor de rasini. Finalul parfumulu este cea mai frumoasa parte a lui, e bland , cu un benzoin amestecat cu eterna pruna. Eu il gasesc un parfum foarte plictisitor si fara nuri. Nu-mi evoca nici splendoarea arhitectonica a Constantinopolului, nici Bizantul, poate doar lenea balcanica. Imi pare, desi nu pot sa spun ca este urat, cel mai nereusit parfum de la Jud et Mad. M-am uitat cum este notat siajul parfumului pe Fragrantica. Voturile cele mai multe merg spre siaj bogat sau enorm. Este chiar amuzant caci parfumul nu se simte la o distanta mai mare de 15 cm. Nu stiu, dar poate se confunda siajul cu longevitatea, alta explicatie nu am. Sau poate am eu nasul infundat. O alta nelamurire de-a mea sunt florile. Eu n-am simtit nici iasomie, nici trandafir, am simtit doar un miros generic floral si acela foarte plapand. Din 17 votanti pe Fragrantica, doar 3 au simtit trandafirul si 4 iasomia. Parfumul este de probat caci fiecare are gustul lui, poate altii il gasesc mai bogat si li se potriveste, pe mine ma lasa indiferenta.

Numele parfumului: Nea
Casa: Jul et Mad  
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2015
Creator:  Luca Maffei
Gen: unisex
Descriere oficiala:
note de varf: curmala, dvana, gremadina, frunze de palmier, piper negru
note de mijloc: iasomie, trandafir, pruna
note finale: patchouli, vanilie, boabe de tonka, cashmeran, benzoin, mosc, caramel
Flacon: standardul casei 

Aprecieri personale
Intensitate: medie, sij redus
Persistenta: longeviv
Evaluare : 7/10




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.