Pagini

Faceți căutări pe acest blog

25 noiembrie 2015

Les Heures de Parfum XIII/La treizieme-Cartier


Din ce am mirosit pana acum din colectia exclusivista a casei Catier-Les Heures de Parfum-La treizieme mi se pare cel mai reusit, uimitor de fin si de subtil. Vad ca in note sunt trecute si mesteacanul si pielea ceea ce imi pare ciudat. Ori treci mesteacan, ori treci note de pielarie. Cand vezi mesteacan intr-un parfum, te gandesti ca te asteapta mirosul de gudron si alte noxe si un miros de cizma ruseasca dintr-o piele recent tabacita. Pentru ca era piele in note, multi recenzori ai parfumului au simtit o piele fina. Eu n-am simtit nicio piele. Ilexul, trecut in notele de pe Fragrantica, nu stiu cum miroase desi cunosc planta. Nu mi-a venit niciodata sa o miros caci nu credeam ca ar putea sa miroase.

Parfumul incepe cu un miros surprinzator de placut, un amestec de bergamota, vanilie, note verzi si fum. Fumul nu este unul inecacios, este foarte fin, asa ca o adiere de la un foc de tabara aflat undeva, nu foarte aproape. Parca ar veni de la niste aschii de lemn pretios, parfumat. Parfumul are ceva magic in el, este usor intunecat si-mi evoca sarbatorile de iarna si un foc care arde in semineu. De ce sarbatorile de iarna ? Din cauza mirosului de vanilie si a unui miros slab de scortisoara. In fapt, cred ca Mathilde Laurent a folosit in parfum isoeugenol, substanta de sinteza care miroase ca scortisoara afumata. Este si motivul pentru care multi au comparat mirosul cu cel al ceaiul mate. Este posibil sa fie in parfum si un strop de narcisa. Oricum, imi place delicatetea parfumului. Cineva scria ca ar fi aspru si sec. Nicidecum. E un parfum care te mangaie si este usor dulce. Datorita notelor, l-as situa undeva intre balsamic si gurmand. Vanilia este  de fapt fie vanilina, fie ethil vanilina. Imi place ca nu se abuzeaza de ea. Este un parfum minimalist, foarte usor de purtat, unisex, dar cred ca da mai frumos pe o femeie decat pe un barbat. Desi este delicat, are siaj decent, care-l imbraca pe purtator intr-o aura frumoasa. In ciuda frumusetii sale, parfumul imi pare mult prea scump caci nu s-au folosit pentru el ingrediente foarte costisitoare. Nota lui va fi bunicica pentru ca este un parfum creativ si, in ciuda finetii sale, sta bine si la capiolul persistenta. Chestia este ca partea finala este nesfarsita datorita vanilinei si ajunge sa te cam plictiseasca. Probabil ca vor fi multe voci care vor spune ca este prea delicat. Daca va place acest parfum, dar ati vrea unul putin mai opulent, oarecum pe aceeasi tema, un fel de garoafa afumata, v-as sugera sa probati Velvet Love din coletia privata Dolce&Gabbana.

Numele parfumului: Les Heures de Parfum XIII/ La treizieme
Casa: Cartier       
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2009
Creator:  Mathilde Laurent
Gen:  unisex
Note oficiale: bergamota, mestecan (pielarie), patchouli, vanilie, ilex

Aprecieri personale
Intensitate: sub medie, dar cu siaj decent
Persistenta: destul de longeviv
Flacon: standardulcolectiei
Evaluare : 7,50-8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.