Pagini

Faceți căutări pe acest blog

15 iunie 2015

Vent Vert-Pierre Balmain



Vent Vert este un parfum care a facut cariera, fiind primul parfum verde din istoria parfumeriei.
A fost creat de o parfumiera celebra, Germaine Cellier, fiind lansat in 1945 (1947 in USA). Parfumul a trecut prin doua reformulari, prima in 1990, facuta de Calice Becker si ultima in 1999. Parfumul este unul excesiv de verde si usor acid in prima parte. Notele sunt multe, dar bine mixate, astfel ca este foarte greu sa le depistezi in parfum. La inceput se simte, totusi, bergamota si galbanum, mirosul fiind comparabil cu cel al sevei de plante. Florile proaspete se amesteca cu mirosul de iarba taiata. Eu simt doar doua dintre ele : zambila si lacramioara. In partea a doua, parfumul isi pierde din prospetime, asprime si aciditate, devine mai moale si mai dulce. Are un slab miros floral, putin mieros, care aduce cu galbenelele, dar devine lenes. Nu stiu, dar parca miros doua parumuri diferite. Partea a doua imi pare vetusta si cam prafuita, avand caracterul unui parfum din secolul trecut. Nu prea regasesc notele listate, care iti dau iluzia unui parfum complex, eu cred ca multe dintre ele nu exista in varianta actuala. Din notele de final chiar nu simt nimic.
Ma bucur ca l-am mirosit si mi-am satisfacut o curiozitate mai veche, dar nu pot spune ca mi l-as cumpara. Resuscitarea lui Vent Vert in formula actuala mi se pare inutila, pe notalgici nu-i va multumi, iar pe cei tineri nu-i va emotiona.

Numele parfumului: Vent Vert
Casa: Pierre Balmain      
Concentratie: EDT
An de aparitie: 1999 (reformulare II)
Creator: 
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: note verzi, bergamota, neroli, asafoetida, piersica, lamaie, lime, busuioc, galbanum
note de mijloc: violeta, frezie,iasomie, ylang ylang, zambila, lacramioara, trandafir, galbenele, condimente
note finale: iris, santal, ambra, mosc muschi de stejar, salvie, vetiver, styrax, cedru

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: in jur de 3 ore
Flacon: vezi fotografia
Evaluare : 5,50-6/10  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.