Pagini

Faceți căutări pe acest blog

20 mai 2015

Safari/vintage-Ralph Lauren



N-am avut niciodata curiozitatea sa probez varianta actuala a parfumului, dar am mirosit de curand o varianta vintage. Parfumul a fost mult apreciat in anii 90’ in USA, acum i-au mai pierit laudatorii si vad ca se bat cap in cap aprecierile la adresa parfumului. Nu stiu daca asta se datoreaza gusturilor diferite sau daca exista diferente majore intre parfumul anilor 90’ si varianta actuala. Vad ca flacoanele sunt destul de asemanatoare.
Un flacon frumos, din sticla taiata, care iti induce ideea unui parfum de lux, dar care nu prea merge, parerea mea, la un parfum care se numeste Safari si care presupune aventuri pline de neprevazut. O buna parte din evolutia parfumului, cea de la inceput, mi-a placut. Are ceva din stilul lui Dune si ai putea crede mirosindu-l ca este un parfum de nisa, facut din ingrediente de buna calitate. Dupa aproximativ o ora, parfumul devine foarte liniar si plictisitor si nici nu miroase grozav. Notele de varf sunt dulci si citrice, simtindu-se foarte bine coaja de portocala si mandarinele. Imi pare ca simt si o usoara nuanta bahica. Are o dulceata usor amaruie si un strop de note verzi. Oricum nu mi se pare a fi un floral-verde asa cum este el catalogat de Fragrantica. Culoarea lui este aurie,  fiind un parfum cald, moale si foarte bland. La capitolul flori m-am impiedicat total. As simti ceva zambila si o narcisa. Am crezut ca are si ylang-ylang, dar ultimul nu apare in lista oficiala de note. Mie imi miroase si a piersica si chiar imi aduce aminte de o etapa a lui Yvresse de la Yves Saint Laurent. Flori comune si usor recognoscibile precum iasomia sau trandafirul nu gasesc in parfum. Adevarul este ca este foarte bine mixat. Ulterior se instaleaza un miros mieros, foarte cuminte, care aduce cu mirosul de galbenele.  Galbenele, nu tagetes! Si mirosul asta ramane neschimbat ore in sir. Daca dupa primele 5 minute am crezut ca este un parfum care-mi va placea, acum sunt sigura ca nu as face casa buna cu el, nu ca ar fi rau, dar e prea cumintel. Gasesc ca si numele parfumului este total nepotrivit, mie imi pare un oriental lasciv.

Numele parfumului: Safari
Casa: Ralph Lauren       
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1990
Creator:  Dominique Ropion
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: mandarina, portocala, tagetes, coacaza neagra,narcisa, galbanum, zambila
note de mijloc: rozmarin, flori de portocal, iris, asomie, trandafir
note finale: santal, ambra, cedru, vetiver, patchouli

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: bunicica
Flacon: vezi fotografia
Evaluare : 7/10 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.