Pagini

Faceți căutări pe acest blog

18 februarie 2015

Bakir-Long Lost Perfume



Long Lost Perfume isi propune sa readuca parfumuri pierdute, celebre la vremea lor, dar care au fost intrerupte. Bakir reia un parfumal cu acelasi nume, lansat in 1975, azi intrerupt,  al unei case americane de moda si parfumuri destul de prolifica dupa 1936, Germaine Monteil.
  Bakir –ul initial a fost mult laudat si exista multi care l-au purtat si pot face comparatii intre original si versiunea actuala sau versiunea Ava Luxe. Cei care au folosit originalul spun ca este inegalabil sidestul de diferit de varianta actuala. Eu nu l-am mirosit pe cel din 1975, dar se gaseste pe Ebay, asa ca mai existasanse sa maintalnesc candva cu el. In ceea ce priveste variantaactuala, ea are cu siguranta un aer vintage. Are un miros tare ciudat, in primul moment mi s-a parut ca miroase ca o geanta de dama din piele prin care au trecut multe parfumuri. E un miros de labdanum amestecat cu galbanum care face usor intepator mirosul si cu citrice. Parfumul ai zice ca are piramida olfactiva asezata cu baza in sus, e tare ciudat. Labdanumul este de-a dreptul insolent,acopera tot si florile, care par aexista undeva, intr-un plan indepartat, nu prea pot sa strabata pelicula de rasina si sa intre in evaporare.. Imi da osenzatie care-miaduceaminte de Youth Dewde laestte Lauder, adica de parfum bun, dar greu de purtat, pe care l-ai folosi mai degraba in varianta de ulei de baie. Totusi, pare ceva mai putin dens decat Yuoth  Dew. E foarte lemnos siusor piperat.Un lemn ciudat, parca ar fiars si usor afumat, dar si usor camforat aducand aminte de mirosul de conifere . Muschiul de stejar se simte si el inca de la inceputul parfumului. Parfumulnu esteatat frumos, cat interesant. Uneori imi miroase a sertare vechi, alteori a cabana de munte. Eu cred ca barbatii ar trebui sa-l incerce caci este, dupa parerea mea, mult mai potrivit unui barbat decat unei femei. Florile din lista oficiala nu trebuie sa-i sperie caci nu se simt.  Eu nu stiu daca l-as purta, poate ca parfum de meditatie si de lectura, poate iarna intr-o cabana, la munte. In alte ocazii nu caci nu-mi pare nici citadin, nici contemporan. Dar nu este un parfum rau.

Numele parfumului: Bakir
Casa: Long Lost Perfume       
Concentratie: EDP
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: petitgrain,cistus labdanum, galbanum, bergamota, zmeura
note de mijloc: lavanda, iasomie, flori de portocal, geranium, nucsoara, trandafir, piper negru
note finale: mosc, santal, patchouli, muschi destejar, cedru , tamaie, benzoin

Aprecieri personale
Intensitate: initial destul de opulent, ulterior intensitate medie
Persistenta: in jur de 5 ore
Flacon: vezi fotografia
Evaluare : 7/10 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.