Pagini

Faceți căutări pe acest blog

4 ianuarie 2015

Gel purifiant de maini cu miros de levantica




Plicticoasa zi este duminica ! N-ai voie sa muncesti ca superi divinitatea. Eu sper ca nu am lezat-o prea tare caci am facut un gen de dezinfectat mainile. O sa-mi spuneti ca m-am deranjat degeaba caci se gaseste la orice pravalie la preturi derizorii. Asa este, aveti partial dreptate. Banuiesc ca al meu a iesit ceva mai scump decat cel de cumparat. Numai ca al meu este mai bun caci nu urmareste doar dezinfectarea ci si confortul mainilor dupa aceasta operatiune.
Apoi stiu ce am bagat in el. Ca agenti antimicrobieni, antiacarieni are 3 uleiuri esentiale : thea tree (15 picaturi), lavandin (40 de picaturi) si lamaie (15 picaturi). Tot ca agent atimicrobian are spirt sanitar ( 25 ml). Desigur ca in procentul cel mai mare am pus apa minerala (68 ml). Pentru efectul de matasos si catifelat al mainilor am adaugat o lingurita de glicerina vegetala si o lingurita de gel de aloe vera. Pentru coagularea ingredientelor sub forma de gel am folosit clasicul xanthan. E putin dificil si nazuros caci are tendinta de-a face cocoloase, asa ca trebuie fin cernut si pus treptat peste lichide. Toata afacerea trebuie mixata vreo 8-10 minute, pana la disparitia totala a aglomeratelor de xanthan si pana se obtine consistenta unui gel. E foarte simplu de facut, dureaza totul cam 15 minute. Lavandin am pus in cantitate mai mare ca sa acopere mirosul de thea tree care, desi este miraculos ca efect, nu este prea agreabil. Eu si iubesc lavanda la nebunie, mi se pare simbolul curateniei. Lenjerie cu miros de lavanda, dulapuri cu saculeti de lavanda...un regal! Uleiurile esentiale se pun, ca de obicei, la final. Au iesit in jur de 100 de ml de gel. N-am stat sa calculez cat costa caci e prea pedant si plictisitor. Cam asa arata produsul final :


Culoarea albastra provine de la spirtul medicinal, nu i-am adaugat coloranti caci era inutil. L-am omologat, l-am turnat intr-un recipent si sade deja in poseta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.