Pagini

Faceți căutări pe acest blog

7 octombrie 2014

Reve d’Or - L.T. Piver



N-am mirosit niciun L.T. Piver actual caci la Beautik sunt doar parfumurile masculine ale brandului. Am mirosit doar un rest de parfum de la inceputul sec. 20, intr-un flacon frumos, pe care l-am gasit in targul de vechituri. Reve d’Or este un parfum facut in 1889 si numai gandul ca mirosi ceva ce s-a purtat acum 120 de ani iti da fiori caci te transporta in alta epoca, cu alte valori.
Cand il mirosi, iti da sentimentul ca ai gasit  ceva valoros in sipetul bunicii printre haine mancate de molii si alte obiecte a caror utilizare nu o cunosti. Parfumul este foarte special si nu seamana cu nimic din ce am mirosit eu pana astazi. Cineva scria pe Fragrantica ca este vulgar. Habar nu are ce vorbeste. Este la belle epoque intr-un flacon. Ma emotioneaza numai gandul ca este contemporan cu boema pariziana impresionista . E un parfum floral, transparent . Incepe cu geranium , trandafir si vetiver. Geranium cu trandafir este o combinatie frecventa in parfumerie caci muscata da prospetime trandafirului. Vetiverul este aspru si in contrast cu gingasia suava a trandafirului. Iese un miros curat de primavara, dar nu e vorba de o curatenie isterica germana ci una romantica. In notele de mijloc combinatia vetiver cu heliotrop este superba. N-as fi crezut niciodata ca notele astea se pot intelege atat de bine. Nu seamana cu heliotropul ala crunt de la Etro pe care l-am mirosit de curand, e unul care mirose foarte aproape de liliac. Da, miroase a liliac si cerneala. Daca initial parfumul era proaspat, acum se indulceste si capata o tenta mai feminina si romantica. Nu-mi miroase a vechi, imi miroase a alta lume. Doar parfumurile lui Enzo Galardi de la Bois  1920 mi-au mai dat o senzatie olfactiva asemanatoare. Sa nu se creada ca ar semana, dar descriu aceeasi atmosfera fara noxe, fara stress, din alta epoca. Nu voi uita degraba parfumul. Nu pot sa datez flaconul, caci casa L.T. Piver este foarte conservatoare, este reticenta la atomizoare si si-a pastrat flaconul aproape intact, folosind pana si busoane de ebonita de mult abandonate. Chiar parfumurile noi mai au pe ele inscrisul « lotion ». Oricum, miroase de parca ar fi fost facut ieri si nu prea cred ca este o editie vintage desi flaconul are toate aparentele anilor 50’-60’.

Numele parfumului: Reve d’Or
Casa: L.T. Piver  
Concentratie: lotiune
An de aparitie: 1889
Creator: 
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: neroli, muscata, tradafir, vetiver
note de mijloc: heliotrop
note finale: santal

Aprecieri personale
Intensitate: medie, cu siaj bunicel
Persistenta:
Flacon: vezi fotografia
Evaluare : 8/10 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.