Pagini

Faceți căutări pe acest blog

15 august 2014

Idole EDP-Lubin



Idole este numele unui parfum mai vechi al casei Lubin lansat in 1962. In 2005, respectiv 2011, Olivia Giagobetti a creat un nou Idol in amintirea celui vechi (idolii trebuiesc respectati ), o apa de teoaleta si o apa de parfum. Intre parfumurile contemporane si varianta veche nu exista asemanare, sunt creatii noi.
Vreo doi ani m-am uitat la flacoanele avangardiste ale parfumului Idole, dar n-am indraznit sa miros licoarea din interiorul lor. Inspirat de arta africana, Serge Mansau a creat niste ciudatenii de flacoane, parca niste zei hibrizi, jumatate oameni, jumatate pasari de prada. Dupa cum arata, imi pareau niste zei malefici si ma asteptam la orice din partea lor si a parfumului pe care il gazduiau, dar la nimic de bine. Am probat o data, in sfarsit, pe blotter, varianta EDT, dar inceputul mi s-a parut periculos de exploziv, creator de senzatii tari si am abandonat parfumul. Iata insa ca azi , intrata in posesia unui esantion oficial,  am ajuns sa probez varianta EDP. Nu este nicidecum monstrul pe care mi l-am inchipuit. Cu exceptia etapei de varf, parfumul este unul foarte pasnic si cuminte. Nu este opulent, dimpotriva, este fragil, cu siaj foarte redus. Incepe, e drept, in forta, cu un miros de rom dulce, amestecat cu sofran uscat si rasini. Te cam imbata, dar apoi elibereaza miros de plante uscate si condimente, devenind, in timp, uscat precum Sahara si aproape lipsit de dulceata. E o compozitie foarte blanda, dar, zic eu, total masculina. Finalul este rasinos, simtindu-se mai mult cistus. Ma indoiesc ca vor opta pentru acest parfum prea multe femei caci este foarte arid olfactiv si putin decorativ pentru o femeie. Azi si barbatii experimenteaza  parfumuri cu o gama mai larga de note si ii inteleg ca s-au saturat de aromele clasice care miroseau toate a frizerie. Mie nu mi-a placut niciodata Olivia Giagobetti ca parfumier, nu m-am indragostit de niciun parfum creat de ea. Si de aceasta data, mi se pare un parfum banal, un fel de Arabie la scara redusa. Pana la urma,cel mai interesant ramane flaconul.

Numele parfumului: Idole
Casa: Lubin        
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2011
Creator:  Olivia Giacobetti
Gen:  unisex
Descriere oficiala:
note de varf: sofran, portocala amara, chimen, rom
note de mijloc: note lemnoase, abanos, tamaie, zahar, frunze de palmier
note finale: cistus labdanum, santal, ambra, piele

Aprecieri personale
Intensitate: fragil (cu exceptia notelor de varf), siaj foarte redus
Persistenta: 3-4 ore
Flacon: vezi fotografia si textul
Evaluare : 6/10 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.