Pagini

Faceți căutări pe acest blog

25 iunie 2014

Solid-Arabian Oud



Nu sunt familiarizata deloc cu parfumeria araba. Am mirosit doar cateva parfumuri feminine. Arabian Oud este un brand din Arabia saudita care produce de putina vreme parfumuri (2012), dar are un catalog consistent de parfumuri, atat pe baza de alcool, cat si pe baza de ulei. Solid este inregistrat, spre uimirea mea, ca parfum masculin.
De ce m-am uimit atat de tare ? Pentru ca este infernal de dulce si de fructat. Desi este inregistrat in baza de date Fragrantica, parfumul nu are trecute notele. Totusi, cateva intre ele sunt foarte usor de recunoscut. Parfumul este strabatut cap-coada de nota de oud. La cat ma pricep eu la oud, chiar nu stiu daca este un oud natural sau unul de sinteza. In notele de varf oud-ul este amestecat cu un ananas confiat si cu vanilie, drept pentru care parfumul este un gurmand-fructat. Este dens si are o textura foarte uleioasa, absorbindu-se foarte greu in piele. Are, cu siguranta, mult mosc. Este posibil sa aiba si putin trandafir, dar nu as baga mana in foc, totusi are o nuanta florala, e drept , foarte slaba. Este totalmente liniar, dar longeviv. Finalul are enorm de mult mosc si vanilie, dar se mai simte si oud-ul. Nu stiu, dar pentru mine este ceva intre bombonica si prajiturica de fructe, ceva lipicios greu de tolerat pe piele. Odata aplicat pe piele, primul meu impuls este sa ma duc sa ma spal pe maini. Un european parfumat cu ceva de genul asta ar fi totalmente dubios ca orientare sexuala. Asa o fi modelul la arabi. Cum eu nu tolerez parfumurile dulci, e clar ca nu l-as purta, iar unui barbat sigur nu i l-as recomanda. Flaconul este unul foarte modern, cu un design avangardist, motiv pentru care nu am crezut ca parfumul este atat de pregnant arab ca miros. Culmea este ca parfumul este descris de producator ca unul care emana forta si barbatie.  Nu stiu ce sa zic. E clar ca e vorba de o alta cultura, cu standardele ei de frumusete, cu gusturile ei olfactive, care sunt greu de inteles de catre un european care nu a avut tangente cu Orientul. N-am caseta tehnica pentru parfum pentru ca imi lipsesc informatiile oficiale despre el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.