Pagini

Faceți căutări pe acest blog

28 iunie 2014

Black Orchid-Tom Ford







Frumos sau urat ? Cu siguranta controversat . Cu siguranta complex si foarte interesant. Orhideea neagra este posibil sa nu-ti placa de la prima degustare, ba mai mult sa ti se para respingatoare sau s-ar putea sa te atraga precum un magnet, sa o cumperi, iar apoi sa nu o poti purta. Nu mi-am definit nici eu foarte bine relatia cu acest parfum. L-am probat de vreo 3 ori, dar nu l-am purtat niciodata desi il am de peste un an. De fiecare data l-am gasit altfel, este foarte versatil. Te atrage ca o planta exotica carnivora. Simti ca e periculoasa dar, totusi, nu-i poti rezista. Te plimba din Infern spre Eden, iti defineste uratul ca sa poti intelege si admira frumosul. Iti place sau nu-ti place, dar trebuie sa recunosti ca este un parfum de creatie cum putine sunt. Este in afara modei pentru ca este unic. Este gotic si cu aer medieval in prima parte, dar are o evolutie surprinzatoare sfarsind intr-o banala vanilie. Da-i femeii un strop de vanilie intr-un parfum si o faci fericita. Mie imi place vanilia, dar una adevarata, aspra. Vanilia din parfumul asta nu este adevarata si cred ca este singurul lucru care, cu siguranta, nu-mi place. Dar drumul pana la vanilie este lung. 


Nu stiu daca este de folos citirea notelor. Cati dintre noi am mirosit o orhidee neagra ? Mirosul ei a fost captat prin tehnologia headspace, deci orhideea nu este un bla-bla ca in toate parfumurile. Eu nu m-am intalnit cu nicio orhidee mirositoare, habar nu am cum miroase. N-am vazut trufe decat in poze, mirosul lor nu-l cunosc, dar mi l-as putea imagina. Note pe care le cunosc din lista, nu le regasesc in parfum. Toate astea fac descrierea lui dificila, aproape imposibila pentru mine.Voi face, totusi, un efort desi nu cred ca voi obtine o mare izbanda. Parfumul incepe paralizant opulent, dulce, intoxicant, combinand citrice cu coacaze si flori. La scurta vreme se insinueaza, pe laga flori, un miros straniu, nu prea placut, de pamant umed si padure. O fi trufa ? Parfumul are pentru o bucata de vreme o textura jilava. Desi este dulce, este aerisit. Vedeta devine o floare cu miros fructat care ocupa notele de mijloc si, partial, si cele de final.Miroase ca prunele uscate, dar suculente, usor afumate. Pe masura ce intra patchouli in scena, parfumul isi pierde textura umeda si devine caldut. Ciocolata nu as zice ca simt. E drept, insa, ca patchouli are o nuanta ciocolatie. Partea finala este foarte moale si catifelata, blanda. Acum apare si vanilia. As fi vrut sa fie pastaioasa si aspra, dar nu este. Parfumul este foarte longeviv, dureaza peste 12 ore. Este putin mai dificil la purtare in prima ora, ulterior devine tot mai lejer. Este un parfum frumos construit cu un miros care, desi este ciudat, nu este nicio clipa chimic. Flaconul parfumului este sobru, dar foarte elegant. Fiind extraplat, este o placere sa-ti plimbi degetele pe canelurile lui fine.



Numele parfumului: Black Orchid
Casa: Tom For
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2006
Creator: 
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: iasomie, gardenie, ylang-ylang, bergamota, lamaie, mandarina, portocala, coacaze negre, trufe
note de mijloc: condimente, note fructate, lotus, orhidee
note finale: vetiver, santal, patchouli, ambra, vanilie, tamaie, ciocolata

Aprecieri personale
Intensitate: foarte opulent in prima parte, ulterior intensitate putin peste medie
Persistenta: foarte longeviv
Flacon: vezi fotografia
Evaluare: 9/10 


3 comentarii:

  1. E un parfum dificil, Ancutza,dar daca rezisti prima ora, s-ar putea sa-ti schimbi impresia. Desigur ca nu trebuie sa te supui unui calvar, daca nu-ti place, nu-ti place si cauti in alta parte. Oricum, nu este de cumparat fara probare anterioara. Daca te intalnesti cu el prima data vara, nu are nicio sansa sa te cucereasca. Fara a fi printre favoritele mele, nici mie nu-mi este usor sa-l port in prima jumatate de ora, mi se pare un parfum interesant si insolit care merita putina rabdare. Ceva de genul : o ora de chin si 11 de placere. Vara nu l-am incercat, mi-e si frica :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Esti boieroaica:) Eu circul cu metroul si tolerez greu si iarna si vara caniculara. La peste 30 de grade sunt putine parfumurile pe care reusesc sa le port si suport. In masina eu nu suport niciun parfum. Combinatia parfumului personal, mai ales daca este unul mai opulent, cu parfumul de ambient al masinii, cu eventuale mirosuri de combustibil in putinul aer din spatiul stramt al masinii ma deranjeaza pe mine insami, nici nu vreau sa ma gandesc cum ii poate deranja pe ceilalti. Inevitabil mi-am adus aminte de un barbat care a traversat Canalul Manecii cu o doamna in masina parfumata cu Habanita. Spunea ca a fost o calatorie de cosmar si se astepta sa-i pocneasca o vena, ceva. Black Orchid este un ingeras fata de Habanita, care e greu de suportat si in spatii mai generoase. Vorbesc de penultima varianta, care nu se mai gaseste pe piata. Cand ma gandesc cat m-am chinuit sa gasesc un exemplar si cat de greu l-am maritat fara a-l putea purta niciodata...Dar l-am cumparat orbeste, n-aveam unde sa-l probez si avea niste recenzii iresponsabile de-a dreptul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca imi place mirosul, port si discrete si opulente, dar sa nu fie imbacsite, sa ma lase sa respir. N-am treaba nici cu categoria olfactiva, dar aldehidicele de gen Chanel nr.5 sau Caleche sau Ysatis nu le voi putea purta niciodata. Aldehide se pun si astazi in parfumuri, dar sunt nemarturisite si se pun cu parcimonie. Un strop de aldehida da stralucire si zbor unui parfum, dar sa faci un parfum aproape numai din aldehide este asasinat. L'Air du Temps, Arpege, au avut si ele aldehide, dar au avut si uleiuri esentiale si absoluturi care le innobilau. Apoi nu au abuzat de aldehide, procentual erau putine. Ambratele dure iarasi nu le pot purta si am probleme si cu cele cu note animalice de zibeta, dar azi, din fericire, au cam disparut.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.