Pagini

Faceți căutări pe acest blog

21 mai 2014

Diorissimo vintage-Christian Dior




Dupa 1990, nu mai spun in ultimii ani, am avut mari deziluzii in materie de parfumuri. Pe masura ce au inceput sa apara mall-urile si lanturile de parfumerii am probat parfumurile pe care le cunoasteam  din copilarie sau adolescenta.
La deschiderea mallului din Vitan , primul parfum pe care l-am probat a fost Arpege de la Lanvin. Nu mi-a venit sa cred  ca este un parfum original, nu semana absolut deloc cu cel vechi. Ulterior am aflat ca a fost reformulat, dar ca reformularea este considerata o reusita. Aiurea,. Cea ce se vinde azi sub acest nume este  un parfum greu, imposibil de purtat, care-ti provoaca dureri de cap. La deschiderea magazinului sephora de pe Magheru am avut un alt soc : Anais-Anais de la Cacharel, parfum inocent ,la care visa orice adolescenta in anii 70-80, se transformase intr-un floral violent si vulgar. La acelasi magazin, dar cu alta ocazie, am probat tremurand de emotie Diorissimo. Am gasit in locul parfumului cu note proaspete si curate un fel de naftalina lichida. Azi m-am reintalnit cu Diorissimo cel din vechime, un vintage  care, in ciuda trecerii anilor, si-a conservat destul de bine calitatile. Parfumul, creat de celebrul Edmond Rudnitska, este o bijuterie olfactiva. As fi preferat sa-l stiu definitiv intrerupt decat sa-l miros azi mutilat si batjocorit de reformulare. In Diorissimo, Rudnitska a impletit prospetimea cu senzualitatea si a facut dintr-o floare cu miros usor intepator, dar curat ca o apa de izvor, o floare romantica si plina de poezie. Parfumul incepe usor aspru, cu note verzi si bergamota din care infloreste apoi o lacramioara zvelta si  gratioasa, cu o usoara atingere de iasomie. Parfumul si-a mai pierdut din note, lacramioara era mai pregnanta in parfumul initial. Nu este urata nici aici, dar este usor estompata de iasomie, ylang-ylang si, mai ales, de zibeta. Nu va imaginati parfumul ca fiind foarte animalic, e o zibeta blanda , exact cata trebuie ca sa rotunjeasca parfumul si sa-i dea putina senzualitate. Cred ca voi mai cauta pe Ebay un Diorissimo mai nou, din ultimele loturi  de dinainte de reformulare.

8 comentarii:

  1. Din pacate, nu am avut pana acum sansa de a testa varianta vintage Diorissimo. In schimb, l-am testat pe cel nou, reformulat. Mie imi place foarte mult, insa in primele 15-20 de minute, pana se aseaza pe piele, simt o nota pregnanta de....benzina? Dupa care, devine foarte revigorant, verde si luminos. La capitolul longevitate sta bine: 6-8 ore. Mi-ar placea sa il am in colectie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Inceputul variantei actuale este cumplit, de-a dreptul toxic. Diferenta intre varianta originala si cea actuala este foarte mare. Calyx de la Clinique se vrea a fi tot de lacramioare, dar si el este la fel de chimic. E greu de gasit azi un parfum frumos de lacramioare. Pe vremuri, (contemporan cu Diorissimo, anii 70') am avut un parfum si un sapun de lacramioare de la Avon. Miroseau divin. Sapunul nici nu l-am folosit, l-am tinut vreo 3 ani in dulap.Detergentul de pardoseala de la Ajax, cel cu lmiros de lacramioare, miroase mai bine decat Diorissimo. poate ii studiaza cei de la Dior formula:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah, vazandu-l aici...Deci mi-e greu sa-mi exprim simtamintele, poate cel mai aproape de realitate ar fi sa spun ca in comparatie cu acesta, toate parfumurile imi par grosolane...De nepurtat varianta de dupa '90. Iti spuneam ieri ca voi comanda Calypso, daca spui tu ca e frumos, gratios, m-am tot gandit jumatate din noapte (!!!), in final m-am hotarat sa te rog, daca se poate, sa-mi spui tu ce crezi ca e mai aproape de acest Diorissimo initial. Daca exista ceva. Am ezitat mult in fata lui "Forever and ever",mi-ar fi placut o recenzie de-a ta la el, de asemenea astept o mostra din "Ciel"- Amouage, am un Dior Miss Dior cred 2012, Luna Code Armani, nu se putea fara Allien, desi nu m-a convins...Mi-ar fi placut recenzii la Amouage, Ubar, Journey...Sau Y, YSL...Te rog sa ma ierti, cred ca sunt cam indrazneata, dar ce sa fac, esti atat de "pe gustul meu", cum n-am mai intalnit pana acum, ai descris ceea ce eu nu puteam descrie dar fix cum simteam...

    RăspundețiȘtergere
  4. Din pacate, o lacramioara atat de frumoasa, delicata si curata ca cea din Diorissimo nu stiu la parfumurile de azi. Incerca Amouage Honour caci este un parfum care are puritate, transparenta si gratie. Dar are un cusur: e cam liniar. Nu sunt rele nici Amouage Dia si Ciel. Restul de la Amouage imi par fie prea complicate, fie prea grele. De la Puredistance nu ar fi rau sa probezi I. Mie imi pare un parfum de femeie implinita si fericita, fara stridente, emana bunatate si noblete. De la Sospiro ti-as sugera sa probezi Capriccio. Poate te va speria putin oud-ul, dar nu e puternic. Prima oara cand l-am mirosit am zis ca e un parfum minunat, pacat ca l-au stricat cu oud. A doua oara nu m-a mai deranjat oud-ul, iar a treia oara m-am indragostit de el. De la By Kilian sunt cateva frumoase, ti-as propune sa testezi Liaison Dangereuse. E foarte special si cu personalitate, usor de purtat,o poezie de parfum. Transparent si purtabil toata ziua, feminin, este Absolue pour le Matin de la Francis Kurkdjian. Dune de la Dior miroase a anii 90, dar miroase bine. Usor mai retro si clasic, care aduce a anii 80, dar absolut superb pentru seara este Sublime de la Jean Patou. Tot la categoria seara, bine facut si rafinat, as pune J'Adore L'Or. Cam atat deocamdata. Ar mai fi multe in lista. Uite, acum ca e toamna, merge un Grand Amour de la Annick Goutal. E singurul Annick Goutal care-mi place. Si acolo e tihna si fericire in parfum. Couture de la Moschino a fost superb, pacat ca e intrerupt. Ma topesc dupa el, cand il port am impresia ca e facut pentru mine. Are ceva amuzant in el, e sagalnic. Acum mi-e groaza sa-l mai folosesc, de teama ca se termina si chiar nu seamana cu nimic. Astea toate ar fi de probat. Si mai sunt...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ah, m-ai coplesit... Iti multumesc foarte mult, Hertha draga mea! Mi-ai dat ceva de lucru, exact cand renuntasem sa mai caut...se pare ca n-am cautat deloc unde trebuia!! Fac o lista cu ce mi-ai spus si, daca nu te supar prea tare, o sa-ti spun ce-am facut! Iti doresc sa fii fericita, caci tu chiar stii mestesugul acesta!

    RăspundețiȘtergere
  6. E o mica selectie, Maria. Nu-ti garantez ca-ti vor placea toate, dar, macar, nu cauti acul in carul cu fan. Numai bine si tie, Maria. Astept sa-mi povestesti ce ai probat. Daca ajungi in Beautik, neaparat incearca Vento di Fiori de la Bois 1920. Parfumul nu are treaba cu niciun trend actual, este foarte original. El traieste undeva in alt secol. Opreste-ma! Mai am, dar nu vreau sa te zapacesc de cap.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa te opresc?! Nu stiu cum sa te conving sa NU te opresti! Ba sa scrii mai des, mai mult, oare nu stii ce valoare are ce ne spui? Am citit aproape tot blogul tau, Hertha, incantata, m-ai delectat cum doar un parfum bun poate delecta, de 2 seri imi beau cafeaua cu tine aici! N-am intalnit pe nimeni sa stie atat de multe despre o mare arta, parfumul! Am fost mereu frustrata fiindca in magazine domnisoare frumoase nu stiu sa-ti spuna nimic, parfumul din poezie a devenit comert si-atat, prea mult comert peste tot, ne sufocam, ca sa nu zic altceva, de-atata lipsa de suflet! Opreste-ma tu!
    Arhitectura florilor - cat de mult mi-au placut aceste postari!
    Cred ca ai foarte multe de spus si aratat, mi-ai facut mare bucurie si sunt convinsa ca multora le-ai inseninat un pic zilele cu postarile tale! Te rog sa nu te opresti!
    Da, sper sa ajung in Beautik la sfarsitul saptamanii si voi cauta tot ce mi-ai spus, mi-am facut lista! Ai intuit bine, nu ma dau in vant dupa trendurile actuale! Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ti-am intrat nitel pe blog, Maria. Avem o groaza de pasiuni in comun: plantele, natura in general, pisicutele, aparatul foto, cartile, poate si altele. Am si eu o birmaneza foarte frumoasa (desi este batranica) si foarte sociabila.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.