Pagini

Faceți căutări pe acest blog

15 mai 2014

Capriccio-Sospiro


In fine, m-am pricopsit cu un esantion de Capriccio.  Mi-l doream demult. Sospiro este un apendice aparut de curand al casei Xerjoff care isi propune sa faca parfumuri de inalta calitate si sa imbine aromele Orientului cu cele ale Italiei.Am probat parfumul de vreo 4 ori in Maison Elysee (cred ca am exasperat-o pe Elena si, ca sa scape de mine, mi-a facut un decant), mi-a cam placut, dar, cum nu este prea ieftin, mi-a fost teama sa-l cumpar. Azi il percep foarte gurmand si cremos, niciodata nu mi-a parut atat de cremos. Este dulce- acrisor si miroase a desert, poate a tarta cu fructe. E vag floral, dar nu stiu cu ce flori imi seamana. Parca ar fi niste  neroli si bujor alb, poate si oarece iasomie, dar nu bag mana in foc. Dar  partea florala nu este prea dezvoltata. E moale, caldut, ademenitor  si foarte feminin, avand textura unui ulei parfumat uscat.  Ca textura imi aduce aminte de Visa de la Robert Piguet. Pe blotter  imi pare mai ascutit si acrisor si mai putin lenes. Pe piele are lentoare de cadana. L-am mirosit si in casa, la caldurica, si afara, la temperatura mai scazuta. Se comporta mult mai bine, este mult mai viu in aer rece. Cred ca o zi de toamna  cu ploi bacoviene il pune cel mai bine in valoare. Sau o primavara din asta cum e acum, ploioasa si capriocioasa. Imi place ca nu este nicio clipa agresiv sau greu,  dar te prinde in mreje incet si subtil. Imi pare mai mult gurmand decat floral. Boabele de tonka sau cumarina , ce o fi, nu sunt nicio clipa excesive, chestie care-l face foarte rafinat. Scortisoara e putina, un prafulete. Elementul surpriza in acest parfum este oud-ul. E un oud cuminte, nemedicilal, care se insinueaza pe nesimtite, ca un sarpe, dar care castiga teren in timp. Nu va temeti, insa, de el ca este pasnic, ca pentru europeni. M-a topit blandetea si feminitatea acestui parfum. Trebuie sa-l cumpar, nu am incotro caci e dragoste mare la mijloc. 

Numele parfumului: Capriccio
Casa: Sospiro     
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2011
Creator: 
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: neroli, lamaie
note de mijloc: flori albe, scortisoara, cumarina, fructe rosii
note finale: santal, patchouli, oud, cashmeran, ambra, mosc.

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: in jur de 6 ore
Flacon:  standardul casei, vezi fotografia

Evaluare : 9/10  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.