Pagini

Faceți căutări pe acest blog

23 aprilie 2014

Visa (2007)-Robert Piguet


Visa a fost creat in 1945 de catre Jean Carles, iar in 2007 parfumul a fost reorchestrat de catre Aurelien Guichard. Formula moderna a fost intampinata diferit. Comentariile de pe Fragrantica, atat de pe formul in limba engleza, cat si de pe cel in limba romana sunt elogioase, dar putini au reusit sa  inteleaga spiritul parfumului si sa-i dea o descriere edificatoare. Citesc demult aceste descrieri si mare lucru n-am inteles despre parfum desi el este foarte usor de descris in ciuda faptului ca este complex. De pe Fragrantica  nu am inteles decat ca ar avea o piersica proeminenta si ceva piele, chestie pe care o vedeam din simpla lectura a notelor, fara sa-mi pierd vremea sa citesc zeci de pagini de recenzii care nu spun nimic. Foarte multi il asemanau cu Angel, dar nu stiu de ce. L-am probat in Elysee si ceea ce am simtit nu mi se parea a semana cu ceea ce am citit despre el, dar am zis ca probatul in magazin nu are prea mare valoare. Pe un blog cunoscut- Boisdejasmin- parfumul este considerat a fi dezamagitor in comparatie cu predecesorul sau din 1945 si primeste doar 3 stele din 5 desi autoarea blogului este foarte generoasa la impartitul de stele.
 Azi am putut si eu, in fine,  sa testez parfumul pe indelete. Pana a ajunge la note, trebuie sa spun ca parfumul are personalitate si miroase ca un parfum de nisa. Compararea lui cu Angel mi se pare total deplasata. Poate doar dulceata celor doua parfumuri  sa te impinga la asemenea afirmatii, dar nici macar aici nu se potrivesc caci Visa este dulce, dar e un copil fara minte fata de Angel.  Singurul parfum cu care are mici asemanari este Yvresse de la Yves Saint Laurent si, cand spun asta, ma gandesc la piersica sampanizata care le este comuna. Mai au si alte note comune, dar Visa este mult mai bun decat Yvresse si mult mai modern. Desi  este un parfum bine facut, nu este genul pe care sa-l poti recomanda. Spun asta pentru ca este un parfum foarte dulce si pentru ca are  note pe care nu le duce oricine : pielea si vetiverul si amandoua  se simt bine in parfum. Pe Fragrantica mioritica cred ca nu a ramas  membru care sa nu fi cumparat parfumul sau care sa nu si-l aiba in lista de dorinte. La fel s-a intamplat si cu Fracas si probabil ca jumatate din cumparatori nu-l pot purta, iar un sfert nu au unde sa-l poarte caci este un parfum dificil. Visa, spre deosebire de Fracas,  este mai confortabil si mai usor de purtat.  Desi este un parfum bine facut si din ingrediente de calitate,  nu pot sa spun ca m-a entuziasmat. Dupa mine are doua cusururi fundamentale : e prea dulce si este cumplit de liniar. Tot ce se petrece in parfum, se petrece in primele 15-20 minute (care sunt si frumoase si interesante), ulterior el intra in adormire. Daca nu-i placi partea  asta somnolenta, e clar ca ajunge sa te obsedeze si sa te exaspereze mirosul lui.
Parfumul incepe frumos cu un miros dens de citrice. E dulce, dar mandarina ii asigura prospetimea. In cateva clipe, peste citrice vine un val devastator de vetiver aspru si cam medicamentos (supradoza !), care deturneaza parfumul spre un miros cam masculin. Se simte bine si frunza de violeta care are un miros inconfundabil (foarte neplacut daca nu e combinata cu nimic, mie imi miroase a plosnita de camp). Parfumul devine cremos si, printre hatisurile de vetiver, razbate un trandafir sfios.  Nu simt nici cea mai mica urma de neroli sau ylang-ylang. Trandafirul, atata cat este, are darul de-a face feminin parfumul caci o carmise rau spre un parfum masculin. Peste trandafir se suprapune o piersica. Combinatia e frumoasa si rafinata, as zice ca e faza cea mai frumoasa a parfumului. Acum miroase ca un fel de sampanie dulce de fructe , oarecum asemanator cu Yvresse. E bine si ca dulceata este mai temperata. Numai ca trandafirul paleste si piersica devine dominanta. Vetiverul este inca prezent, dar e mai bland. Nu e o piersica zemoasa, are ceva de fruct deshidratat, confiat, parca si putin afumat. De aici incepe plictiseala, parfumul nu mai are nerv, e ca un motan care doarme la caldurica. Acum se insinueaza si notele de piele, noroc ca e o piele fina. Eu zic ca e un parfum de toamna , de vreme rece caci este si dens si cald. Un parfum de maturitate, bagati de seama! Nu as sfatui pe nimeni sa-l cumpere pe baza recenziilor elogioase si prea putin explicative  caci parfumul s-ar putea sa devina bibelou sau piatra in casa. Sfarsitul lui este pentru un fel de cosmar dulce, care, din cremos, a devenit si uleios.
O prietena a descoperit cum poate fi pacalit parfumul si as breveta descoperirea. Pentru a scapa de partea plicticoasa si dulce a parfumului evita sa-l pulverizeze pe piele si il pulverizeaza doar pe imbracaminte. In lipsa caldurii umane, ii este incetinita evaporarea si sunt captate pentru vreme indelungata notele din debutul parfumului.

Numele parfumului: Visa
Casa: Robert Piguet      
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2007
Creator:  Aurelien Guichard
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: bergamota, mandarina, frunze de violeta, para, piersica
note de mijloc: neroli, ylang-ylang, imortela, trandafir
note finale: piele, santal, patchouli, benzoin, muschi de stejar, vetiver

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: longeviv
Flacon: paralelipipedic, de culoare neagra
Evaluare : 7,50/10

4 comentarii:

  1. O sa ma duc sa il testez iar... eu l'am probat anul trecut, nu mi s-a parut deloc, dar deloc dulce. Mi-l amintesc paciulos si pielos, cu multe citrice, aspru, unisex. M-am gandit ca e un bun parfum de nisa dar prea lipsit de feminitate. Cu Angel nu i-am simtit asemanari. Mie nici Angel nu imi pare deloc dulce, mai mult amarui, ca ciocolata neagra.... nu simt nicio unda de dulceata, in nici unul din ele, din pacate, ca mie imi pac parfumurile dulci, si le-as aprecia cu draga inima dulceata. O fi chestie de ph, de piele, cine stie! Pe fragrantica este un club visa si inca doua, la fracas si la petit fracas.... petit fracas miroasa a fracas mai slab cu zmeua si capsuni. E mai suportabil ca fracas ( eu cam urasc tuberoza, mi se pare o floare gretoasa) dar, in fine, cui ii place se duce acolo si-l lauda :)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu sunt fana tuberoza caci, de cele mai multe ori,este una din aia fanata, grea. Nu stiu daca ai incercat, dar Tuberose Gardenia din colectia privata Estee Lauder are o tuberoza usoara, gratioasa, transparenta. Chiar o voi proba azi sau maine mai temeinic caci am probat-o doar in magazin. Visa este OK in prima ora, interesant, destul de feminin, cata- cata si elegant, usor gurmand, cu siaj bunicel, dar urmeaza 6 ore de plictis si dulce, mult benzoin. Mie nu-mi plac parfumurile prea dulci, Angel EDP nu as putea purta niciodata desi notele parfumului, luate individual, imi plac.

    RăspundețiȘtergere
  3. Inteleg. Daca Angel ti se pare dulce, atunci e normal. Mie mi se pare, cum spuneam, amar, e doar paciuli si ciovo neagra pe mine. Nici nu-mi place prea tare, ma declar fana EDT, care e mult mai frumos ca EDP, in umila mea parere.

    Nu stiu acea tuberoza, din motive de big dislike casa Lauder, de la care am numai Sensuous, un parfum pe care il iubesc pt ca are mult santsl si miere si imi aminteste de iubita mea Samsara. O sa merg sa-l testez.

    In privinta lui Visa, eu pe piele nu l-am pus, doar pe blotter. Poate pe piele se comporta altfel. Cu Sensuous asa am patit- pe blotter era numai santal, pe piele apare mierea, puternica, si se indulceste. Asa ca se poate sa ai totusi dreptate cu Visa....
    Spune-mi, Hertha, ce parfumuri cu trandafiri mi-ai recomanda? Nu Paris, Sa majeste la rose (mi se pare prea greu si batranicios). Sunt intr-o vrie de trandafiri.... mi-a cazut cu tronc Rose Anonyme de la Atelier Cologne, sunt indragostita de el si mai vreu si alti trandafiri... numai sa nu miroase a ulei bulgaresc sau a vechitura! :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. As zice sa incerci in paralel Juliette Has a Gun Lady Vengeance si Vengeance Extreme. Minimaliste amandoua, si cu aceleasi 2 ingrediente, trandafir si patchouli, dar in proportii diferite. In primul e mai mult trandafir, in al doilea creste procentul de patchouli. Imi plac amandoua, dar eu l-am cumparat pe al doilea. Trandafirul e frumos,nu e nici esenta bulgareasca comunista, nici din ala bombonat si infantil. E trandafir neamestecat cu un purcoi de note, singur, in toata splendoarea lui. Francis Kurkdjian se joaca foarte frumos cu trandafirul. dar trandafirul care m-a impresionat cel mai tare a fost Rose Jaqueminot de la Coty. Parfumul e fantastic, dar nu-l mai gasesti decat pe Ebay. E unul dintre parfumurile pe care le-as recomanda la cumparat fara testare caci e foarte bine facut.
    Colectia privata de la Estee Lauder nu-i de lepadat. Eu am doar Amber Ylang Ylang din ea. Angel EDT e foarte bun si e o placere sa-l porti, nu are nicio legatura cu EDP. Chestia este ca lumea care a fost impresionata negativ de EDP nu a avut curiozitatea sa-l mai incerce si e o mare pierdere. Tot frumusel este Angel Sunessence Leger, ca si inca doua editii de vara, Bleu Lagon si Ocean d'Argent. Editia gurmanda a lui Angel e savuroasa. Ai probat-o?

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.