Pagini

Faceți căutări pe acest blog

3 aprilie 2014

Sublime-Jean Patou


Daca citesti notele parfumului si mai vezi si anul in care a fost lansat, s-ar putea sa renunti la testarea lui. Te astepti la ceva incarcat, retro, greu de purtat. Zibeta ar putea sa te inspaimante daca nu-ti plac notele animalice. L-am probat in Beautik prima oara si mi-a atras atentia, am zis ca trebuie sa-l reprobez, dar am uitat de el. Cu totul intamplator, am primit un esantion si am avut ocazia sa il probez pe indelete. Parfumul este un clasic foarte elegant si feminin, dens, facut in traditia parfumeriei de lux frantuzesti.
Desi este dens, nu are o opulenta deranjanta si nici greu de purtat nu este. Ca orice chypre incepe cu citrice care, chiar din start, se impletesc cu note animalice. E zibeta care se simte mult mai bine in notele de varf decat mai tarziu. Ea rotunjeste citricele si-i da un aer de intimitate parfumului. Eu nu agreez notele animalice, dar, de data aceasta, le tolerez foarte bine. In faza de mijloc, parfumul este un buchet floral foarte omogen peste care se simte putin coriandru si  ceva din nota de zibeta, mult atenuata. Oricat m-as chinui, nu reusesc sa identific toate florile listate. Singurele pe care le deslusesc sunt floarea de portocal si ylang-ylagul. Parfumul este moale si prietenos, dulce-acrisor si se muleaza frumos pe piele. Notele animalice nu reusesc sa-l murdareasca, dimpotriva il percep chiar ca pe un parfum curat. Pe parcurs, se mai indulceste, fara a depasi insa masura, se dilueaza notele florale si isi pierd din claritate pe masura ce incep sa intre in procesul de evaporare notele finale. Dintre notele finale se simte bine ambra si chiar e o ambra frumoasa, care face finalul neasteptat de gratios, chiar sublim. Asa un final frumos si rafinat rareori am intalnit. Parerea mea este ca parfumul zace intr-un fel de uitare si a fost subevaluat de la bun inceput caci a aparut la umbra lui Joy, care era considerat nec plus ultra. Ca sa fiu sincera, mie nu-mi place Joy, are un inceput ingrozitor de urat peste care nu pot sa trec, asa ca nici nu am ajuns la notele lui de mijloc. Eu zic sa-l incercati  pe Sublime caci veti avea surpriza sa constatati ca sunt multe legendare de care este numai legenda, iar acest parfum va va oferi si eleganta si mai mult confort decat ele. Daca nu as avea atatea parfumuri de seara si elegante pe care nu prea am ocazia sa le port, cu siguranta l-as cumpara.

Numele parfumului: Sublime
Casa: Jean Patou
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1992
Creator:  Jean Kerleo

Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: coriandru, mandarina, portocala, bergamota
note de mijloc: garoafa, crin, iris, iasomie, ylang-ylang, trandafir,floare de portocal
note finale: santal, boabe de tonka, ambra, mosc, zibeta, vanilie, cedru, vetiver, styrax.


Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: foarte longeviv, peste 12 ore
Flacon: vezi fotografia
Evaluare : 9,50-10/10

11 mai 2016

Am avut de curand ocazia sa miros o varianta a parfumului din anii 90'. Daca este sa compar varianta princeps cu cea actuala, pot spune ca parfumul nu a suferit modificari fundamentale, adica s-au pastrat si notele si spiritul parfumului, dar varianta EDP actuala pare un fel de varianta EDT a parfumului initial, adica ylang-ylangul este mult mai evident in varianta veche, facand parfumul mai rotunjor, mai cald, mai dens. La fel, acordul ambrat de la final, in varianta ultima, este mult mai transparent si mai discret. Daca ar fi sa pot alege intre cele doua variante, cu siguranta as prefera varianta anilor 90'.


Un comentariu:

  1. Eu am varianta forever,parfum solid si imi place enorm,nu stiu cum este cel lichid dar cu siguranta ar fi placut.nu am incercat Sublime dar cu prima ocazie voi incerca.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.