Pagini

Faceți căutări pe acest blog

15 martie 2014

Organza-Givenchy


Cu Organza ma cunosc inca de la lansare. Cand l-am probat prima data l-am trecut pe lista parfumurilor imposibil de purtat si vreo 10 ani nu m-am mai apropiat de el. De vreo 6 ani il probez de cate ori nu am ce sa probez in Sephora. Adevarul este ca flaconul desenat de Serge Manseau este foarte frumos si ma ispiteste. In cei 6 ani am reusit doar sa constat ca primele in 10 minute parfumul este greu de purtat, dar ulterior fiara se imblanzeste. Totusi, nu mi-am dorit niciodata acest parfum si am ramas cu sentimentul ca nu l-am probat niciodata  cum se cuvine.
In fine, mi-am cumparat un esantion ca sa-mi lamuresc definitiv relatia cu el. Notele de varf imi par naucitoare : gardenie si neroli extrem de intense si o urma de citrica.  Este dulce si are o nota animalica care-mi aduce aminte de parfumurile din anii 80’. Nu este foarte pronuntata, dar este. Nici nu stiu de unde vine. Nota asta ii da un aer retro. Ca prin minune, dupa 10 minute, parfumul devine mult mai bland, moale si cremos. Se simt mai ales caprifoiul si iasomia, tot dulci si presarate cu un praf de vanilie. Acum este purtabil, dar pentru mine este prea dulce si lenes. In plus, mie nu prea imi place caprifoiul in parfumuri. Este clar un parfum matur, este feminin, dar nu-l gasesc nici rafinat, nici elegant. Are ceva care-i confera masivitate, e lipsit de gratie. Mirosul este de-a dreptul unsuros si asta ma deranjeaza, il percep usor murdar. Florile nu au contur, sunt acoperite de ulei. Parca nu are viata in el. A disparut si putina vanilie pe care o avea, in schimb are un miros de lucru vechi. Nu e ranced, dar e ceva din aceeasi categorie. Sa fie nucile ? Vad ca toata lumea le percepe, eu nu prea le simt. Dar nucile invechite  au un gust de ranced, asa ca este posibil sa fie ele. Notele de mijloc dureaza o vesnicie. Candva dispare textura uleioasa, dar ramane caprifoiul. Notele finale, usor ambrate, foarte blande, sunt cele mai frumoase. De ar fi tot parfumul asa...Cu siguranta nu pot sa spun ca-mi place parfumul, ma bucur ca m-am lamurit cu privire la el. Nu e un parfum rau, nu are nimic detestabil, dar nu este pentru mine. Caprifoiul , desi imi place ca floare, chiar si cand este indolica, nu imi place in parfumuri.

Numele parfumului: Organza
Casa: Givenchy
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1994
Creator:  Sophie Labbe
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: bergamota, neroli, gardenie, nucsoara, note verzi
note de mijloc: caprifoi, tuberoza, iasomie, iris, nuci
note finale: vanilie, ambra, cedru, guaiac, note lemnoase

Aprecieri personale
Intensitate: foarte opulent in deschidere, ulterior intensitate medie
Persistenta: longeviv, in jur de 8 ore
Flacon: frumos, din cristal sablat, reproduce o silueta feminina. Desenat de Serge Manseau
Evaluare : 7/10


3 comentarii:

  1. Mi se pare un parfum banal de tanti facuta permanent, care in timpul liber executa aplicat retete din formula as, nimic mai mult. Incarcat, fara vreun mesaj, o adunatura de multe note pretentioase, care nu rimeaza. Am o miniatura, e deja prea mult pt mine. Stiu ca pe fragrantica romaneasca are un club de admiratoare infocate, ceea ce nu ma mira, pt ca ele au gusturi complet diferite de ale/mele. De-aia nici nu mai merg acolo, e inutil, profund inutil....:)))))) Nu avem ce ne spune....

    RăspundețiȘtergere
  2. Flaconul e mult mai frumos decat parfumul, banuiesc ca e inspirat de antichitatea clasica greaca. Imi seamana cu o cariatida. Parfumul e cam burghez, greu, opulent, saritor in ochi. De obicei femeile care nu si-au cultivat simtul olfactiv cu prea multe parfumuri aleg parfumuri celebre crezand ca nu pot face o alegere gresita din moment ce se bucura de aprecierea unanima. Cand am spus pe fragrantica ca multe femei aleg Chanel no.5 din snobism si pentru ca nu stiu sa aleaga, nu pentru ca le place a iesit mare suparare. Or fi fani ai parfumului, nu contest acest lucru, dar Chanel no.5 este adesea luat drept cadou sau pentru uzul personal pentru ca da bine. E alegerea perfecta cand nu cunosti decat brandurile Dior si Chanel. Numai ca lumea s-a schimbat, am intrat in alt secol si mie mi se pare autoflagelare si asuprirea celor din jur sa porti un aldehidic de moda veche numai pentru ca a fost in moda si celebru candva. Organza e frumos la sfarsit, dar pana acolo... este cale lunga.

    RăspundețiȘtergere
  3. Incercati Organza Indecence,dar ce spun eu?nici nu se mai gaseste!etse parfumul pe care l-am indragit cel mai mult si nu din snobism sau altceva pentru ca nu trebuie sa fii snob ca sa iti placa ceva,fiecare cu gusturile sale,nu trebuie sa judecam,vedeti-va de treburile voastre,ca unuia i se pare un parfum banal e treaba lui,alegerea lui, sau altuia ca ii plac parfumurile citrate sau aromate la fel alegerea sa,nu va obliga nimeni sa cumparati decat ceea ce va place.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.