Pagini

Faceți căutări pe acest blog

28 martie 2014

Florabotanica- Balenciaga



Cu Florabotanica am luat o teapa destul de scumpa, adica de zile mari, caci l-am cumparat orbeste. Au fost doua motive care m-au impins spre risc : faptul ca in 2013 parfumul a primit un Fifi Award pentru cel mai bun parfum al anului si nota de garoafa din lista oficiala.
In ceea ce priveste recenziile parfumului, cele mai multe sunt pozitive, ele incurajandu-mi nesabuinta. Numele a reusit sa surprinda esenta parfumului, el fiind un floral exagerat de verde, de-a dreptul frust. Creatorii au ales o combinatie total neobisnuita, aceea dintre menta si garoafa, care nu este cea mai reusita din lume. Parfumul este apos, dar foarte opulent si strident. La inceput se disting foarte bine menta si garoafa si mirosul este acceptabil, ulterior parfumul devine un generic floral invadat de seva de plante. Este mai degraba acru decat dulce si de un primitivism  induiosator. Si, bagati de seama,  eu iubesc floralele, fie ele si verzi. Canabisul nu stiu cum miroase, dar banuiesc ca el asigura nota buruienoasa a parfumului. Trandafirul nu se simte decat foarte putin caci e acoperit de buruieni. Uneori ii seamana mirosul cu cel al prafului de purici de pe vremuri. DDT se numea.Parfumul este purtabil la un picnic sau dimineata cand mergi la piata, alta utilizare nu-i gasesc. A fost supraapreciat ca pret, iar in anul pentru care a primit premiul (2012) au fost parfumuri mult mai bune. Flaconul este urat si greu, nu are legatura cu flora, ci imi aduce aminte de compleul de baie cu manecute de la sfarsitul sec. XIX- inceputul sec. XX. Poate ca cine iubeste Anais sau Eden de la Cacharel, l-ar putea aprecia, mie mi se pare o bomba greu de dus, care-mi strepezeste dintii. Pretul parfumului este de-a dreptul nerusinat, la cum miroase nu ar trebui sa sara de 100 de lei/ 100 ml.

Numele parfumului: Florabotanica
Casa: Balenciaga    
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2012
Creator: Olivier Polge, Jean-Christoph Herault
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: menta
note de mijloc: garoafa, trandafir, canabis
note finale: ambra, vetiver

Aprecieri personale
Intensitate: opulent
Persistenta: destul de longeviv
Flacon: vezi fotografia
Evaluare : 5,50/10


2 comentarii:

  1. M-a tentat si pe mine sa-l cumpar, dar pretul lui exagerat m-a facut sa mai aman momentul. Am tot amanat si am uitat de el. Si mie imi plac floralele si ma gandeam ca daca l-as avea pe Florabotanica in garderoba as da lovitura. Se pare ca m-am cam inselat. Acum ca ti-am citit recenzia nu mai sunt curioasa nici macar sa-l testez. Eu nu cunosc asa multe parfumuri ca tine, dar am observat ca am cam aceleasi gusturi cu ale tale, cu mici exceptii. Din cate retin tie nu prea iti plac pudratele, trandafirul in exces, aldehidicele si moscul. Nici eu nu prea ma omor dupa ele. Dintre parfumurile recenzate de tine, pe cele care le cunosc eu in proportie de 90% gusturile sunt aceleasi cu ale tale, iar cand ma intereseaza un parfum pe care nu-l gasesc sa il testez e musai sa citesc parerea ta. Iti multumesc pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar nu este de cumparat, Amira, chiar de ar fi mai ieftin. Este lipsit si de feminitate si de rafinament. N-am mai pricopsit cu o piatra in casa. Adevarul este ca nici nu prea mai am ce sa cumpar din categoria mainstream caci am cam tot ce se putea cumpara si nu pot rezista la promisiunile de garoafa, tei si liliac.Cu trandafirul uneori ma inteleg, asta daca nu este infantil sau ascutit.Cel din Lady Vengeance sau Vengeance Extrem imi plac chiar foarte mult. Cel din Glow sau, mai ales, cel din Fille de Berlin nu-mi plac. Primul este infantil, bun la 14-16 ani, al doilea si infantil si ascutit si acru, as zice ca e cel mai urat si isteric trandafir din cate soliflore cunosc pe tema asta. Cand ii vad si culoarea...ma ia cu frisoane.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.