Pagini

Faceți căutări pe acest blog

25 ianuarie 2014

Sapun cu floare de tei si busuioc




Zilele astea, desi am avut multa treaba, iar m-au chinuit talentele asa ca am mai facut una, alta , printre care si o tura de sapun la rece. Adica mi-am oferit un regal, ca nevoie de sapun nu aveam. Imi place la nebunie teiul si voiam un sapun cu miros de tei. Numai ca absolutul de tei costa 153 de lei 2 ml, iar cu 2 ml nu faci un sapun. Niciodata nu am pus la sapun altceva decat uleiuri esentiale si plante uscate pentru miros.
Chestia este ca , desi substantele parfumate se pun la sfarsit in compozitie, dupa ce soda caustica a intrat in reactie cu substantele grase, sapunurile parfumate natural isi pastreaza mirosul initial foarte scurta vreme.Dupa o luna, adica exact cand ai voie sa folosesti sapunul, mirosul este mult diminuat. E cam frustrant caci dai o groaza de bani pentru uleiurile esentiale. De data asta am folosit un parfumant de tei de sinteza, fiind foarte curioasa sa vad ce se va intampla cu mirosul sapunului in timp. Am pus si pudra de floare de tei si ceai de tei (in loc de apa) si un macerat uleios de tei. In pasta sunt si frunze de busuioc, dar sunt adaugati si vreo 2 ml de ulei esential de busuioc. Speram sa-mi iasa bej-galbui la culoare, dar ceaiul de tei a avut o reactie ciudata cu soda caustica, dand o culoare initial maron. Acum vad ca s-a mai deschis nitel la culoare. Am preferat sa-l torn in forme caci daca faceam calup iesea prea mult. Am folosit ulei de palmier, unt de palmier, ulei de cocos, ulei de masline si de macadamia. PH-ul sapunului a iesit foarte bun, in jur de 7,5, este foarte cremos (poate prea cremos, mai vedem dupa ce se usuca), iar mirosul, deocamdata, este superb, un tei foarte realist care domina in chip clar busuiocul. Abia astept sa se usuce si sa-l probez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.