Pagini

Faceți căutări pe acest blog

13 ianuarie 2014

In cautarea retetei ideale pentru un scrub de corp

In prima faza m-am uitat pe net, dar am ramas neluminata. Sunt niste asa-zise retete care amesteca unt de shea sau un ulei (de olive sau migdale) cu un produs abraziv, adica zahar, zat de cafea sau sare. Gasesc ca sunt niste retete de saracie, un fel de improvizatii, care isi propun sa dea jos celule moarte si, chipurile, sa hidrateze. Chestia este ca uleiul ala, mai ales cel de masline, iti lasa o piele foarte naclaita. Am avut si un scrub de cumparat cu ceva morcov in el si sare care m-a isterizat cu grasimea lui, chiar nu-mi place sa ramana pielea imbacsita de grasime. Am crezut ca nu-l mai termin, l-am folosit cu o sila...Azi am cumparat un scrub ieftin din supermarket (10 lei/ 500 ml) ca sa-i studiez ingredientele si efectele.  Pielea nu ramane grasa si curata destul de bine. E facut cu sare de mare, dar, pe langa uleiuri si unturi, mai are tenside pentru curatare si emusfianti care leaga cumva compozitia. Mai sunt si cateva ingrediente dubioase , produse de sinteza, pe care nu le cunosc si nu stiu ce efecte au. Nu mi-am batut capul cu ele, sa le descifrez, caci eu nu bag asa ceva in ceea ce fac .

Ce astept eu de la un scrub este prima intrebare si , desigur, in functie de raspuns voi gasi si ingredientele salvatoare. Astept asa:

1.     sa indeparteze celulule moarte si sa curete bine pielea
2.     sa hidrateze pielea si sa o catifeleze
3.    sa faca oarece efort ca sa o refermizeze (treaba grea, cu mici sorti de izbanda, dar incercarea moarte nu are)
4.   sa miroase placut (mirosul e pentru mine important, imi da o stare de confort psihic si impulsuri de folosire frecventa a produsului)

Chestia cu indepartarea celulelor moarte e destul de usor de realizat. In afara de sare grunjoasa, zahar si zat de cafea, se mai pot folosi migdale macinate, samburi de zmeura sau capsuni, coji de citrice uscate si apoi macinate, bicarbonat de sodiu, pulbere de hibiscus. Ar mai fi si alte solutii, dar sa nu complicam lucrurile. Cred ca am sa aleg sarea (mai vad eu de care dupa ce studiez variantele posibile), hibiscusul, bicarbonatul de sodiu si cojile de citrice care au si  oarece efect anticelulitic. Pentru hidratare o sa aleg untul de shea, dar voi folosi si o tensida hidratanta. Pentru curatare adaug si niste baza lavanta blanda. Pentru refermizare voi folosi uleiul de margarete, la care se va adauga efectul (sperat) al citricelor. Un miros agreabil voi obtine din uleiul de levantica si de grapefruit. Ca sa leg compozitia ma gandesc sa adaug doi emulsifianti, Varisoft si Alfa. Amandoi vor ingrosa nitel compozitia. Alfa ma va ajuta si sa scap de grasimea in exces de pe piele caci are capacitatea de a dizolva grasimile. Cred ca pun si guma xanthan daca e cazul. La proportii trebuie sa ma mai gandesc caci majoritatea au limite procentuale de folosire. Cred ca o sa-mi iasa cel mai scump scrub din lume, dar eu nu vad in produsele homemade produse prin care fac economie, ci un lux pe care mi-l ofer.


Mai vorbim cand ajung la reteta finala si dupa ce o pun in opera. Poate mai apar idei, nu se stie niciodata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.