Pagini

Faceți căutări pe acest blog

10 mai 2013

Maceratul de vanilie

Iubesc vanilia in parfumuri, dar vanilia aia pastaioasa, nu cea care miroase ca esenta de vanilie de prajituri de la Dr. Oetker. O vanilie superba este in Alien Essence Absolue de la Thierry Mugler. Din aia vreau! Am cumparat de la vreo 3 branduri  ulei esential de vanilie, dar nu m-a multumit niciunul, asa ca am zis sa-mi fac eu un macerat de vanilie.
Am luat pastai de vanilie Bourbon si pastai de vanile de India. E o diferenta destul de mare intre ele, prima are un miros mult mai frumos, dar are un pret aproape dublu fata de cea de-a doua. Le-am taiat pe lung , apoi pe lat si le-am pus in spirt de 98 de grade. Macerarea dureaza enorm, cam un an. Trebuie sa stea la intuneric si mai trebuie vizitata si agitata din cand in cand. Dupa un an se filtreaza.  Se poate pastra ani de zile caci nu se strica si poate fi folosita si in scopuri culinare. Merge foarte bine si la un rom daca aveti curajul sa vi-l preparati singuri. Deja dupa 5-6 zile spirtul capata culoarea ambrei si incepe sa preia din aroma pastaii. 


In stanga imaginii este maceratul de vanile Bourbon, in dreapta cel de vanilie de India. Primul are doar o saptamana, al doilea mai bine de o luna.
Pastai de vanilie de calitate, la un pret bun, gasiti online in magazinul pastaidevanilie. E singurul loc de unde puteti lua si un alt ingredient interesant, boabele de tonka.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.