Pagini

Faceți căutări pe acest blog

27 ianuarie 2013

Yvresse- Yves Saint Laurent





Yvresse e un parfum despre care se vorbeste laudativ peste tot, motiv pentru care m-am simtit frustrata ca nu il am in colectie. Initial a aparut sub numele de Champagne, ulterior i s-a schimbat numele caci Yves Saint Laurent s-a ales cu un proces cu producatorii renumitei bauturi frantuzesti. Flaconul parfumului, din cristal transparent, aduce cu un butoias, iar busonul seamana cu cel al sticlei de sampanie. Parfumul a fost lansat in 1993, fiind semnat de Sophia Grojsman, parfumiera care a creat o serie intreaga de parfumuri, dintre care eu n-am putut sa iubesc niciunul. Singurul care mi se pare mai reusit este Tresor al casei Lancome, dar cu care nu reusesc sa ma inteleg.
Parfumul este pentru mine o mare dezamagire. Nu gasesc nimic care sa-mi sugereze o sampanie intepatoare. Inceputul parfumului este de-a dreptul descurajant. As simti o piersica, dar peste ea este ceva uleios, cu miros industrial. Ceva ca vopseaua pe baza de ulei sau un ulei de masina, foarte gras. Eu n-am mai vazut sampanie uleioasa. Sunt si o groaza de condimente care se bat intre ele si cred ca ele se fac vinovate de rezultatul asta catastrofal. Dupa vreo 15-20 minute, e mult mai bine caci dispar condimentele si simti mai bine notele fructate, dar tot nu-mi seamana cu sampania, ci doar cu un vin alb. Ii lipseste nervul. Apare si un vag miros floral. Judecand dupa notele oficiale, ar trebui sa simt o groaza de flori, dar nu pot identifica absolut niciuna. Tipic secolului trecut, o groza de ingrediente, toate produse de sinteza, din care iese un parfum greu de definit. Este dulce, dar nu exces, si imi sugereaza un betiv care si-a improscat o parte din vin pe el. Dureaza o vesnicie (peste 8 ore), fiind foarte liniar, lenes si plictisitor. De ce si-ar dori o femeie sa apara in public cu un miros de betiv ? In fine, fiecare cu gustul lui. O alta piatra in casa, nu stiu ce voi face cu el, eu nu pot sa port chestia asta. Un alt legendar cumparat aiurea, pe baza de laude ale unor nostalgici din secolul trecut. Daca ar fi fost creat in 1960, as fi avut mai multa intelegere pentru el, dar sa faci asa ceva in 1993... e anacronic.

Numele parfumului: Yvresse
Casa: Yves Saint Laurent
Concentratie: EDT
An de aparitie: 1993
Creator: Sophia Grojsman

Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: nectarina, menta, anason, chimen, scortisoara
note de fond: garoafa, litchi, trandafir, iasomie, lacramioara, violeta
note finale: muschi de stejar, patchouli, vetiver, mosc, ambra, vanilie, cedru, styrax, nuca de cocos.

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: foarte longeviv
Flacon: vezi textul
Evaluare : 5/10


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.