Pagini

Faceți căutări pe acest blog

4 octombrie 2012

Cinema-Yves Saint Laurent



Desi parfumul a aparut in 2004, mi-au trebuit 7 ani pana sa-l cumpar , dar nici pana azi nu sunt sigura ca am facut o alegere buna. Deocamdata nici nu l-am folosit, mi se pare un parfum cam greu de purtat. Nu pot sa zic nici ca nu-mi place, cred ca nu se asorteaza cu persoana mea.
Parfumul are un creator de success: Jacques Cavallier, care a semnat multe parfumurisuperbe: Hot Couture, Midnigt Poison, Classique, Nina, Poeme. Cu ultimul chiar imi pare ca seamana ca stil si mesaj, nu neaparat ca miros. Sticla parfumului mi se pare destul de banala: din cristal transparent, paralelipipedica. Pe revers are scris, in relief, numele casei, repetat pe mai multe randuri si suflat cu auriu, astfel ca sticla pare decorata cu pietre pretioase. Ca imagine a parfumului   a fost aleasa Michelle Alves, dar clipul are un scenariu simplist si stereotipic, care cred ca nu a costat prea multi bani. Sau sper.


Michelle Alves


Parfumul are un debut in forta, opulent, dar frumos. Mie imi pare un amestec de neroli cu migdala, dar lista oficiala zice ca ar fi clementina cu flori de migdal. Notele de fond raman tot opulente si cam intoxicante: o iasomie vanjoasa si dulce, usor pudrata cu vanilie. Nu e urat, dar aerul e prea putin si cam atinge limita suportabilului. E foarte glamour parfumul si nu-l vad de purtat decat seara. Notele de final sunt placute, mult mai confortabile olfactiv, un amestec de ambra cu putina vanilie. Parfumul este un classic, fara indoiala, dar usor retro azi in 2012. Este elegant, dar nu foarte rafinat. Nu stiu, dar are ceva arogant in el si asta e si motivul pentru care nu-mi pare foarte usor de purtat.

Numele parfumului: Cinema
Casa: Yves Saint Laurent
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2004
Creator: Jacques Cavallier

Categorie olfactiva: oriental-floral
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: clementina, flori de migdal, ciclame
note de fond: amaryllis, iasomie sambac, bujor
note finale: ambra gris, mosc alb, vanilie, benzoin



Aprecieri personale
Intensitate: opulent
Persistenta: medie
Flacon: vezi textul
Evaluare: 7/10

5 comentarii:

  1. Vezi ce difera perceptiile, poate din pricina ph, desi nu sunt o fana a/teoriei, inclin spre diferente corticale in perceptia mitosului....Ideea e ca eu nu simt niciun strop de iasomie in Cinema, doar vsnilie, mandarine si ceva amarui-lemnos. Mi se pare un parfum de stat prin casa, ca un sal crosetat, calduros, moale si nepretentios. Il folosrsc si pe post de spray de camera, il pun des la culcare sau cand lenevesc intinsa pe canapea la lectura,'cu un ceai alaturi. Latura lui de star sau poate cea senzuala imi e cumva obliterata orsicat m-as stradui.... I-as reprosa/ca e putin innecacios, prea putin floral, dar are o calmitate care imi face bine. Insa e atat de discret si sta asa de aproape de piele, proiecteaza asa putin ca parca mereu ma nemultumeste ceva la el. Cred ca e prea casnic! :) Pe haine reista mai bine, il regasesc dimineata pe camasa de noapte. Copia lui cvasi-fidela este Tesori d'oriente Hammam, am parfumul, gelul de dus si un scrub de corp. Jur ca uneori Hammam imi pare cumva mai rotunjit, chiar daca e mai grosier si mai plebeu. Parca are mai mult chichirez. Iar Cinema, sarmanul, nu mi-a generat un compliment, in ani de zile! Cred ca si asta ma calca pe nervi: casnic, skinscent, costa o caruta de bani, il cheama Cinema si nu zice nimeni, o data macar, vai ce frumos mirosi?! :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow, pe mine ma lesina cat este de tare si ma doare capul imediat de la el. N-am putut sa-l port deloc. Noroc ca am luat doar 30 de ml. E un fel de piatra in casa, cand ii vad cutia imi vine sa ma trag de urechi ca l-am cumparat. Nici nu indraznesc sa-l mai incerc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu stiu ca NU STIU notele, dar te rog sa ma ajuti, daca poti, cu o lamurire: dupa vreo 5 minute de la aplicare (esantion Aoro) simt un foarte pronuntat miros sapunos. Sapunul ala comunist, Doamne iarta-ma, fara pic de poezie, Raluca sau Oana, cum il chema (nu Cheia!). Bujor nu-i, ca ala imi place. Amaryllis am in ghiveci si nu miroase deloc. Iasomia Sambac o asociez doar cu Alien, si n-are absolut nicio legatura cu ce miroase pe mine. Ciclamele iar nu stiu sa aiba vreun miros... Sunt total dezarmata. Te rog, daca ai idee care ar putea fi nota asta sapunoasa, spune-mi, sa stiu sa ma feresc de ea pe viitor.
    Pana acum, credeam ca aldehidele miros asa sapunos, dar am Dolce & Gabbana EDT (Red Cap), unde sunt aldehide multe, si ala miroase superb pe mine...
    O foarte usoara asemanare cu Tesori d'Oriente Hammam am constatat-o si eu. Insa miroase mai puternic spray-ul respectiv decat mostra mea Cinema, si nici n-are iz sapunos.
    Cred ca sunt defecta, e a treia oara cand testez Cinema si tot asa miroase... :( Si l-am simtit saptamana trecuta pe o doamna, era atat de frumos!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu mai am parfumul ca sa-l miros acum si sa detectez nota cu pricina. L-am maritat ca nu m-am putut intelege cu el. Notele declarate sunt intotdeauna selective, dau in lista oficiala cam ce ar putea sa simta omul neavizat. Toate sinteticele sunt exprimate prin flori reale. Nu ar fi exclus sa aiba aldehide caci ele mai sunt folosite desi nu sunt declarate, dar in proportii mai mici decat in secolul trecut. Spun asta pentru ca mie imi dadea parfumul asta dureri de cap cumplite si asta a fost dintotdeauna reactia mea tipica la aldehide. Aldehida nu lipseste din cufarul niciunui parfumier caci aldehidele au uneori proprietati magice , pot da efecte speciale precum transparenta , radianta, stralucire. Am vrut si eu sa-mi cumpar niste aldehide nu ca sa le folosesc ca nu-mi plac, dar ca sa le studiez, dar n-am cumparat caci sunt materii prime sintetice mult mai frumoase si mai ieftine pe care as imprastia banii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc frumos, Hertha! Inseamna ca sunt aldehide...

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.