Pagini

Faceți căutări pe acest blog

12 mai 2012

Pudra de colectie

A fost folositoare plimbarea la anticari de astazi. Nu am venit cu mana goala. Cea mai simpatica achizitie este o pudra nou-nouta care nici macar nu a fost deschisa, este intacta. Doar vremea si conditiile de depozitare i-au adus mici prejudicii. E o pudra a casei americane Richard Hudnut, casa de succes in anii interbelici care a vandut si in Romania. Se numeste Three Flowers/ Trois Fleurs, fiind un produs adiacent al parfumului cu acelasi nume lansat in 1915.
Pudra e databila candva in jur de 1920. Erau vreo 12 nuante din aceasta pudra, aceasta are nuanta Rachel care este precizata pe fundul cutiei, cu o stampila.  Dimensiuni: D=6,2 cm; h=2 cm . In interiorul capacului se afla doua timbre de control sanitar, unul de 5 lei, altul de 1 leu, semn ca autoritatile si-au facut datoria si pudra a intrat pe cale legala in tara. Cam scump controlul asta sanitar. Am vazut ca pe un parfum erau timbre in valoare de 72 de lei. Asta in conditiile in care parfumul se vindea in magazin cu aproximativ 350 de lei. Este foarte dragalasa pudra, dar am un sentiment ciudat cand o privesc. Ma gandesc ca a fost cumparata de o doamna cocheta care nu a apucat sa o foloseasca, adica am un scenariu tare trist in minte. Nici nu stiti cum ma tenteaza sa o deschid, dar nu am s-o fac. Sa deschizi o pudra dupa aproape 100 de ani de la fabricare...Vad ca pe vremea aia nu existau termene de garantie si nici stampile cu data fabricatiei. Vedeti cat am evoluat?






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.