Pagini

Faceți căutări pe acest blog

13 aprilie 2012

English Lavender-Yardley



Intotdeauna mi-a placut mirosul de lavanda. Imi aduc aminte ca, in copilarie, tata  folosea o apa de colonia cu miros de lavanda ca dezinfectant dupa ras. Era si mirosul tipic din parfumeriile comuniste din Romania, in care se vindeau tot felul de parfumuri varsate. Imi placea sa merg cu mama la drogherie, te izbea mirosul de lavanda chiar de la intrarea pe usa. Acu imi dau seama ca este unul dintre mirosurile cele mai vechi intiparite in memoria mea. Cred ca aveam vreo 3 ani, mergeam inca cam impiedicat. M-am bucurat ca m-am intalnit cu o sticla de lavanda englezeasca Yardley caci auzisem multe povesti despre ea, dar nu o mirosisem niciodata. Sticla este foarte frumoasa. Din cristal transparent, ca o fusta evazata, cu falduri, cu un buson frumos auriu. Eticheta are o imagine de sec-18-19 reprezentand o femeie cu un cos cu levantica in mana si 2 copii. Amuzant volumul sticlei : exact 23 ml, nici mai mult, nici mai putin. Am deschis sticla cu emotie caci stiu ca se pastreaza ingredientele traditionale, alea folosite in 1770, cand s-a infiintat casa Yardley. In fond era o intalnire cu mirosurile secolului al XVIII-lea si cu istoria. Din pacate , am fost cam dezamagita. Lavanda copilariei mele a fost mult mai frumoasa, mai putin aspra, mai dulce. Intalnirea mea cu mirosurile britanice ale sec. al XVIII-lea a tinut exact 20 de minute.  Initial am simtit un miros foarte aspru si neasteptat de acru, cu oarece iz de substanta farmaceutica in care am reusit sa gasesc doar eucalipt si rozmarin. Auster rau mirosul si astringent. Apoi s-a mai domolit muratura si a aparut lavanda. Mirosea ca levantica insolata de soare si zdrobita  intre degete, foarte realist. Apoi am tot asteptat sa simt geranium, salvie, cedru, boabele de tonka care speram ca indulcesc nitel mirosul ala aspru, dar nu le-am simtit. Dupa 20 de minute a disparut total si lavanda si am ramas doar cu pielea parca usor incalzita si cu un vag miros  dulceag de mosc si ceva si mai vag de lavanda. E clar, English Lavender este doar un produs antiseptic pana la urma.



Descriere oficiala:
note de varf: rozmarin, eucalipt, bergamota, lavanda
note de fond: salvie, cedru, muscata
note finale: boabe de tonka, mosc, licheni

Evaluare: 4/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.