Pagini

Faceți căutări pe acest blog

9 martie 2012

Calèche-Hermès





Calèche- o legenda care incepe in 1961.  Autorul este si el un celebru nas: Guy Robert. Toata lumea il vorbeste de bine, cu mult entuziasm. Atata l-am dorit... si asa de mult m-a dezamagit... N-am avut cum sa-l testez si l-am cumparat pe nemirosite, ravasita de povestile despre el. Parfumul are o sticla masiva de cristal transparent, aproximativ paralelipipedica, cu umerii usor rotunjiti. Busonul este semisferic, din plastic. Are asa o aparenta de lucru solid, bine facut, dar si o nota de eleganta.

Claude Lepape-En caleche

Notele de varf, judecand dupa lista de ingrediente, ar trebui sa aiba aldehide, citrice si flori de portocal. Sincer, eu nu simt nicio citrica. Ceea ce m-a frapat in primul moment a fost un miros chiar de caleasca, de parca as fi stat la coada calului, ceva ce imi aminteste de balega proaspata de cal si de ceva piele. Ulterior ar fi trebuit sa simt flori, dar eu nu percep nicio nota florala. Simt un miros amarui, ca de  migdala sau sambure amar de caisa, un miros specific de sapun (enorm de mult sapun !) si, ciudat tare, un miros secundar care-mi aduce aminte de un baton dezinfectant de WC-uri. Aceasta suma de note ramane constanta multa vreme, ea formand notele de mijloc. Chimia notelor de fond este de-a dreptul apasataoare, nu este aer deloc si nu cred ca se poate scapa fara o durere de cap. Dupa aproximativ o ora, devine mai suportabil, dar nu si mai placut. E clar ca nu voi putea relationa cu el niciodata, nu-mi produce nicio emotie, cu exceptia notelor de varf care m-au facut sa ma simt in galop. Dupa 3 ore, mirosul nu mai este nociv pentru creier, dar tot nu-l pot iubi. Sunt sigura ca a trecut printr-o reformulare aspra si ca originalul era altfel (o reformulare sigura in 1992), dar sunt multe persoane care sustin ca-l poarta si azi. Or avea varianta originala ? Am vazut ca sunt destule oferte Calèche vintage pe net, pe diverse site-uri.  Eu nu pot sa cred ca cineva poate sa poarte azi acest parfum pentru ca este ingrozitor de opulent si de nociv si pentru purtator si pentru cei din jur. Eu cred ca cei care se extaziaza pe net in fata acestui parfum detin variante vechi sau vorbesc din amintiri. Am observat ca multi il confunda cu Calèche-Soie de Parfum, care este o alta varianta. Nu pot sa cred ca acestei orori i se poate face o cronica pozitiva. Pur si simplu am impresia unui cadavru care e resurcitat, dar cadavrul nu vrea. Nu sfatuiesc pe nimeni sa-l cumpere.

Numele parfumului: Calèche
Casa: Hermès
Concentratie: EDT
An de aparitie: 1961
Creator: Guy Robert (var. 1961)
Categorie olfactiva: floral-aldehidic
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: aldehide, bergamota, lamaie , neroli
note de fond: trandafir, iasomie, lacramioara, iris
note finale: muschi de stejar, lemn de cedru, santal, vetiver

Aprecieri personale
Intensitate: foarte opulent
Persistenta: de lunga durata, peste 6 ore
Flacon: vezi textul
Evaluare: 2/10


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.