Pagini

Faceți căutări pe acest blog

21 februarie 2012

Womanity-Thierry Mugler




Inventiv si socant ca intotdeauna, in 2010, Thierry Mugler lanseaza parfumul Womanity. Parfumul a fost realizat de o echipa condusa de Fabrice Pellegrin. De data aceasta totul este socant : numele parfumului, sticla si continutul ei. Numele parfumului- Womanity- este un cuvant nou creat, un hibrid format din Women si  Humanity. Daca umanitate inseamna totalitatea oamenilor de pe glob, Womanity ar trebui sa insemne totalitatea femeilor, indiferent de rasa, asa cum sugereaza si clipul publicitar al parfumului. Sticla parfumului este de-a dreptul fascinanta. Este inalta, zvelta, de forma cilindrica, dar aplatizata, din cristal transparent. In partea superioara este imbracata in metal argintiu, decorat intr-un stil care aduce a Art déco. Un lantisor leaga busonul sticlei de umarul ei. Pe una dintre cele doua fete inguste ale sticlei este modelata in metal o masca feminina. Judecand dupa clipul publicitar, partea asta metalica ar trebui sa fie un fel de coif. Ma gandesc ca sticla si clipul fac trimitere la « cele care se lupta precum barbatii » (Homer-Iliada) sau la « ucigasele de barbati » (Herodot-Istorii), adica la amazoane. Nu m-as mira sa fie asa caci Thierry Mugler lucreaza foarte mult cu simboluri in acest parfum si cred ca nimic din ceea ce face nu este intamplator, el isi construiste fiecare parfum exact ca un arhitect. Dar nu as vrea sa anticipez, toate la vremea lor.


Parfumul, la fel ca si alte parfumuri ale casei, are o lista foarte scurta de ingrediente. El este construit pe un contrast, acela dintre dulce si sarat, contrast care poate sa-ti placa sau nu. Si gastronomia lucreaza cu acest contrast. De altfel si parfumul are note gurmande. Parfumul pare bizar la prima vedere pentru ca este foarte inovator, nici nu i-as zice parfum modern, ci parfum avangardist.  Este firesc sa ai un soc cand il mirosi intaia data, este de inteles si sa nu-ti placa, dar sa urasti un parfum mi se pare ridicol. Exista multe femei care declara ca il urasc. Parfumul a fost asemanat de cei care il contesta cu diverse chestii  de genu’ : miros de cuie ruginite, de canalizare, de groapa de gunoi, de pesti morti, de scoici stricate, de sperma, de vagin. Sigur ca toti acestia pleaca de la ceva real, dar ingroasa mult in ideea de a desfiinta in intregime parfumul. Este totusi un parfum care, la gala  FIFI Awards Franta din 2011, a fost considerat cel mai creativ. Un juriu format din oameni competenti putea premia un gunoi ? Ma indoiesc. Parfumul incepe cu note proaspete, foarte ascutite, care sunt cam de citrice. Ele sunt invadate de note sarate, cu un usor miros de caviar. Exista aici si o nota rece, metalica. Notele sarate sunt realmente puternice. Ulterior apar mirosul de smochine si notele dulci. Eu simt si un miros puternic de nuca de cocos care, insa, nu este listata la ingrediente. Parfumul este liniar in evolutie si isi pastreaza aceste note o lunga perioada de timp. Atata doar ca, pe parcurs, dispar notele intepatoare si scad in intensitate atat notele dulci, cat si cele sarate. Notele finale adauga lemnul de smochin care da o tenta senzuala parfumului. 


Parfumul nu are nimic odios in el. L-as compara cu o femeie care iese din apa marii si se usuca la soare. E aer, e soare, e briza, e miros de mare. E un parfum natural care nu are nimic scarbos. Femeia asta imi aduce aminte de Afrodita nascuta din spuma marii, unde a cazut organul sexual al lui Uranus, amputat. Imi aduce aminte, in egala masura, de Eva. Ea, cu siguranta, era neparfumata, era asa cum a creat-o Dumnezeu si pe ea o parfuma apa si natura. Nu m-am gandit intamplator la Eva, eu cred ca la ea s-a gandit si cel care a creat parfumul asta. Smochina nu este intamplatoare. Acel fruct oprit din Paradis nu a fost mar caci in Orient nu cresteau meri. Adam si Eva si-au ascuns goliciunea nu sub frunze de vita- de- vie cum vor sa ne convinga pictorii, ci sub frunze de smochin, iar fructul oprit a fost, cel mai probabil, smochina. Probabil nici caviarul nu este intamplator ales ca simbol pentru sarat, el reprezinta oul si capacitea de reproducere. Deci parfumul se joaca cu niste simboluri fundamentale ale umanitatii  si ofera womanitatii un parfum al femeii primordiale.


Parfumul este chiar interesant. Recunosc ca mi s-a parut bizar cand l-am probat in magazin prima data. N-am avut curajul sa-l cumpar, dar am cumparat crema de corp cu care m-am inteles excelent. Ulterior am luat si laptele de corp si asa m-am ales cu un cadou: o sticla miniaturala de parfum de 10 ml. Parfumul este foarte opulent si cred ca imi va ajunge multa vreme. Siajul este, la fel, foarte bun. Parfumul este unul de toata ziua, nu foarte complicat de purtat. As zice ca e minunat pentru o vacanta la mare. 



Numele parfumului: Womanity
Casa: Thierry Mugler
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2010
Creator: echipa coordonata de Fabrice Pellegrin

Categorie olfactiva: oriental-lemnos
Gen: feminin


Descriere oficiala:
note de varf: note verzi, condimente, frunze de smochin
note de fond: caviar, note iodate
note finale: lemn de smochin, chutney de smochine

Aprecieri personale
Intensitate: opulent
Persistenta: de lunga durata, in jur de 6 ore
Flacon: vezi descrierea din text
Evaluare: 8/10

Un comentariu:

  1. Intr-adevar un parfum avangardist. L-am probat de cateva ori dar din pacate pe pielea mea miroase greoi si rece a metal amestecat cu sare de la inceput pana la sfarsit. Imi place sa-l simt pe alte persoane dar eu nu reusesc sa ma impac cu el. Este inventiv si sticluta e superba poate ar trebui sa mai am putina rabdare cu el. Cine stie poate peste vreun an, doi o sa ne intelegem. Deocamdata nu am curaj sa-l cumpar.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.