Pagini

Faceți căutări pe acest blog

26 februarie 2012

Innocent-Thierry Mugler





Innocent a fost lansat in 1998, la 6 ani dupa Angel, parfumul care a facut ravagii in lumea parfumeriei. Foarte multi vad in Innocent varianta mai inofensiva sau, altfel zis, sora mai mica a lui Angel si le gasesc foarte asemanatoare. Adica amandoua sunt parfumuri orientale vanilate, au aproximativ aceleasi ingrediente si Innocent ar fi Angel din care lipseste patchouli. Asa pare daca citesti lista de ingrediente, dar nu daca mirosi ambele parfumuri.  Sa fim seriosi, daca doar patchouli, in plus sau in minus, le-ar diferentia, ele ar trebui sa fie identice pana la notele finale, ceea ce nu este cazul. Cele doua se aseamana doar prin faptul ca sunt parfumuri dulci, gurmande si vanilate si fac parte din aceeasi categorie olfactiva. Innocent are drept autori pe Laurent Bruyère si Dominique Ropion, adica acelasi cuplu care, mai tarziu, va crea celebrul Alien. Il vedeti pe Dominique Ropion, un nas de exceptie, in stare sa scoata patchouli din Angel si sa semneze parfumul Innocent ? Eu, nu !
Sticla parfumului este perfect cilindrica, din cristal transparent, avand un decor format din comete adancite. Partea superioara a sticlei este imbracata in metal argintiu, cu acelasi metal fiind imbracat si busonul din plastic, buson care are incastrata si el o cometa albastra, in chip de piatra pretioasa. 


Sa vedem parfumul. El incepe cu o explozie opulenta de citrice (bergamota si mandarine) peste care vine o mare de miere. Nu e chiar atat de dulce ca Angel, dar e dulce. Mirosul de miere si ceara e dens si puternic, chiar deranjant caci ajunge la limita suportabilului si imi aduce aminte de mirosul de urina. Noroc ca nu dureaza decat 1-2 minute si dispare. Dulceata se diminueaza si, de sub mierea aia vascoasa, rasare un miros foarte interesant si misterios care este inocenta si care va traversa ca un fir alb o buna parte din traseul parfumului. Ii spun misterios pentru ca mi-am batut capul de la ce vine. Am citit degeaba lista de ingrediente, m-am uitat ce zic si altii, dar nu m-am lamurit. Toti citesc lista de ingrediente si zic ca ar fi praline si migdale, dar  sunt in eroare. Inocenta asta, ca nu stiu cum sa-i spun altfel, are miros floral, dar e o floare inexistenta si banuiesc ca este un produs de sinteza, care nu poate fi decat acel helional din lista de ingrediente, care se mai numeste si floramelon pentru ca mirosul lui este de floare care, in secundar, are miros de pepene. Peste compozitie este si o pudra usoara de vanilie. Coacazele abia ca se simt, el dau un usor miros acidulat (acrisor) parfumului.  Notele finale, sincera sa fiu, nu-mi plac, sunt foarte confuze si nu reusesc sa simt nici bezeaua, nici migdalele. Am observat ca multe parfumuri din ziua de azi trateaza cu sperficialitate notele astea si nu este in regula. Eu stiu ca sfarsitul incununeaza opera. Multe din parfumurile de nisa m-au fascinat tocmai prin faptul ca sunt frumoase pana mor, pana la ultima molecula. Din pacate si persistenta parfumului Innocent lasa de dorit. Altfel este un parfum dragalas, jucaus, inocent, dar o inocenta atat de atractiva incat devine senzuala. Eu zic ca e mult mai placut si usor de purtat si sportat decat Angel, dar a avut nesansa sa se nasca dupa el, motiv pentru care e acoperit de umbra surorii mai mari.

Numele parfumului: Innocent
Casa: Thierry Mugler
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1998
Gen: feminin
Creator: Laurent Bruyère, Dominique Ropion










Categorie olfactiva: oriental-vanilat
Descriere oficiala:
note de varf: bergamota, mandarina, helional
note de fond: miere, coacaze negre, fructul pasiunii
note finale: migdale, bezea, mosc

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: in jur de 2 ore
Flacon: vezi descrierea din text
Evaluare: 7/10

7 comentarii:

  1. L-am trecut pe lista achizitiilor "musai" pentru viitorul apropiat, are o nota proaspata care-mi place extrem de mult. Eu l-as purta si primavara, si vara... :) Din punctul meu de vedere, e mai asemanator cu Angel Pivoine decat cu Angel EDT, dar e strict parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. E o achizitie insolita. Sa probezi si Nirmala de la Molinard. Este foarte asemanator, are insa cateva note schimbate. Vezi care te aranjeaza mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. In Resita, slabe sanse... Voi incerca printre colegele de pe Fragrantica, poate se indura cineva sa-mi vanda un decant. Pe Elysee n-am vazut, stii cumva unde as putea gasi o mostra?
    Multumesc frumos pentru sugestie, daca imi poti recomanda si alte arome oriental-lemnoase mai putin familiare nasului meu (care e cvasi-virgin in domeniul nisei si nici in mainstream nu da semne ca ar fi cine stie ce...), iti multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  4. E si asta putin cunoscut, dar poti trage cu ochiul prin garderobele Fragrantica, poate descoperi ceva posesori si-i abordezi prin mp. direct. In Beautik parfumul, desi este doar EDT costa 370 de lei. In magazinul Molinard este 49 de euro EDT si 69 EDP. Dar e transportul 17 euro. Eu am probat EDT si este destul de puternic si longeviv, adica nu cred ca mi-as dori o varianta mai concentrata. E bun asa, aerisit.Ti-as fi dat eu, dar eu am un flacon mic care avea nou doar 20 de ml.

    RăspundețiȘtergere
  5. Inca o data, multumesc mult! Il voi testa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am probat Nirmala in paralel cu Innocent si am ajuns la concluzia ca ultimul este mai aproape de sufletul meu si de ceea ce voiam. Nirmala mi-a adus aminte mai degraba de Angel EDP, cu supradoza de paciuli aferenta, pe cand Innocent pastreaza o nota citrica in deschidere si doar o adiere de paciuli, exact cat imi place. A intrat pe lista achizitiilor imediate :) Multumesc frumos, Hertha!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.