Pagini

Faceți căutări pe acest blog

16 februarie 2012

Addict- Christian Dior




Parfumul a fost creat de Thierry Wasser si a fost lansat in 2002.
Sticla parfumului are un design minimalist, absolut superb. Este paralelipipedica, cu muchiile usor rotunjite, inalta, de culoare bleumarin. Nu are capac, ci doar un buton auriu pentru pulverizare. Corpul sticlei se imparte in doua parti distincte : sticla propriu-zisa si pulverizatorul. Sticlele mai noi au fixata, intre cele doua parti, o banda ingusta aurie. Din cate am inteles, banda aceasta este un semn distinctiv cu oarece importanta caci ar fi caracteristica unei editii reformulate a parfumului. Eu am o sticla fara aceasta banda, ceea ce ma face sa cred ca este editia princeps. Nu pot sa spun daca exista diferente intre parfumurile adapostite de cele doua sticle usor diferite pentru ca n-am avut ocazia sa le compar, dar o voi face cu prima ocazie. Parfumul Addict are, la fel ca Angel sau Alien ale casei Thierry Mugler, fani si detractori. Desigur exista si categoria celor care au ramas indiferenti la parfum, spun ca nu li se potriveste si se opresc la atat. Multe femei il resping pentru ca le produce un rau fizic, de genul greturi, varsaturi, dureri de cap si, desigur, sunt de inteles atunci cand il resping. Mai ciudate si greu de explicat sunt atitudinile acelora care aplica parfumului epitete de genul: josnic, vulgar, ofensator etc. Unele doamne l-au comparat cu plasticul ars sau te miri cu ce. Ma intreb cum poate fi o combinatie de vanilie, frunze de citrice, jasomie, santal etc. ofensatoare si josnica ? Poate sa nu-ti placa si e simplu : o respingi. Mie mi se pare o exprimare de genul acesta , mai ales cand ea se face pe un forum, ofensatoare la adresa celor care iubesc acest parfum. Eu nu sunt o fana a parfumului astuia, il am, mi-am luat o sticla mititica de 20 de ml, nu prea il folosesc, dar imi face placere sa-l miros si gasesc ca acest parfum combina inteligent niste materii prime, ducand la un produs finit rafinat si foarte interesant. Mi se pare foarte potrivita si alegerea sticlei, forma ei iti sugereaza un parfum modern, iar culoarea te duce cu gandul la intuneric, deci la seara si noapte. 


Notele de varf, e drept, sunt extraordinar de ciudate. In lista de ingrediente apar doar frunzele de mandarina si florile de albitzia. Frunzele de mandarina sunt si dau o nota de prospetime, care este acoperita de un aromatic ars. Florile de albitzia nu stiu cum miros, asa ca imi este greu sa le depistez. Mirosul este initial destul de tenebros si parca te arunca intr-un spatiu intunecat, unde nu te simti prea sigur. Peste acest miros se aseaza, insa, un miros familiar de vanilie, care se combina frumos cu mirosul de aromatic ars si creeaza o atmosfera usor mistica. In paralel, parfumul devine usor dulce si ceva mai cald. Iti poti imagina ca acesta ar putea fi mirosul de fond al unei ceremonii sacre. Mirosul are chiar proprietati balsamice, banuiesc ca deja au intrat in evaporare moleculele de santal. Incet, apar nuantele florale, prima este iasomia, extrem de discreta. E o faza super rafinata a parfumului. Fumul a disparut aproape total, mai este doar o vaga amintire a lui, vanilia se mai simte foarte putin, in schimb florile capata mai multa forta. Se adauga ceva la iasomie, banuiesc ca este floarea de cereus, caci e un miros mai exotic si, mai apoi, miros de lemn. Parfumul parca isi schimba consistenta, devine mult mai cremos. Parca as simti si ceva trandafir, dar nu as baga mana in foc. Fumul, cat mai este din el, santalul si mirosul usor floral  fac sa-mi semene parfumul cu unul barbatesc, sunt note prea putin feminine. Oricum e tonic, chiar nimic nu este vulgar. Fumul ii da o tenta hipnotica, facandu-l sa semene, ca efect psihologic, cu Hypnotic Poison. Chestia este ca parfumul este foarte versatil, il simti de fiecare data altfel, cred ca e importanta si temperatura mediului ambiant. La frig se inhiba mult volatilizarea si sunt momente in care parfumul nu mai are miros. Dar imi amintesc ca, alta data, mi se parea extrem de opulent. Parfumul evolueaza spre o faza blanda, lenesa si tandra in care domina santalul, dar si el este greu perceptibil. 


Parfumul, nu va temeti, nu este o oroare, dar trebuie probat caci are reactii foarte ciudate de la individ, la individ. Mai mult chiar, la aceleasi persoane se comporta diferit in momente diferite. Exact acum, cand tre sa-l descriu, face fite, imi apare si-mi dispare ca o fata morgana. Apoi multe femei, la prima testare, au zis ca nu le-a placut parfumul ca, mai tarziu, sa faca o pasiune pentru el. Altele l-au folosit zilnic o vreme, l-au abandonat si au descoperit dupa cativa ani ca e un parfum care nu le place, intrebandu-se daca nu cumva o fi expirat. In concluzie : totul este posibil. In principiu, ar fi un parfum de seara si de noapte sau de iarna. Nu e usor sa-l porti si nu se potriveste oricui. Ar fi avantajate femeile peste 30 de ani, instinctuale, neinhibate, nonsalante si provocatoare. Daca este sa-l compar cu Hypnotic Poison, ca tot se practica aceasta comparatie, as vota cu otrava, care este mult mai feminina. Nu pot insa sa nu observ ca Addict este mai longeviv decat otrava, putin mai interesant si are momente cand este de-o fascinatie unica. Otrava este, insa, mai slefuita.

Numele parfumului: Addict
Casa: Christian Dior
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2002
Creator:  Thierry Wasser

Categorie olfactiva: oriental-vanilat
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: frunze de mandarina, , flori de albitzia
note de fond: trandafir bulgaresc, flori de cactus cereus, flori de portocal, jasmin
note finale: vanilie bourbon, boabe de tonka, santal

Aprecieri personale
Intensitate: destul de opulent
Persistenta: in jur de 7-8 ore
Flacon: vezi descrierea din text
Evaluare: 9/10

Un comentariu:

  1. Il iubesc, il port, l-am recumparat, sunt fan vanilie si asta mi se pare o vanilie aspra, dura, vag masculina. Dar, sa stii, asa cum il iubesc de mult, mi se pare cu adevarat vulgar, un pic spre parfum de fufa. Asta e adevarul, a fost conceput ca atare, numai ca Wasser este prea bun pt a face lucrurile pe jumatate. E un parfum nemasurat, de seductie, de ostentatie. Pentru mine va fi ever unul din putinele parfumuri la care nu vreau si nu pot sa renunt, pt ca imi place prea tare frunza aia verde si afumata de mandarina, combinata cu vanilia aia mortala. Purtat la un taior negru stramt pe corp si tocuri de peste 10 cm, Addict face gol in jur si bate orice, de la distanta! Eu una ma declar dependenta de el. Reformularea mi se pare f buna.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.