Pagini

Faceți căutări pe acest blog

8 ianuarie 2012

Wazamba-Parfum d'Empire




Numele exotic al acestui parfum-Wazamba-ca si ingredientele lui,tamaie de Somalia, smirna de Kenya, opoponax din Etiopia, chiparos din Maroc ne propun un incitant voiaj olfactiv in Africa , eventual o ceremonie de invocare a unor zei tribali ce trebuiesc mituiti si  indestulati cu ofrande aromatice.  



Parfumul este oarecum socant pentru cei neinitiati in parfumeria de nisa, el avand , pe tot parcursul lui, o nota de sacralitate care te indeamna la meditatie. Sincer, mi-a trebuit destul de mult timp sa-l inteleg si sa-l apreciez pozitiv tocmai pentru ca este neobisnuit si, la prima « degustare », nu se potrivea defel cu asteptarile mele . E drept ca in ziua respectiva m-am si aruncat cu patima si curiozitate  muiereasca  pe intregul lot de esantioane primit de la casa Parfum d’empire, drept urmare eram obosita olfactiv de testari nepermis de multe. In superficialitatea mea, l-am etichetat rapid ca « parfum popesc » si am trecut la alte esantioane care imi pareau mie ca promit mai mult. Oricum, imi propusesem sa mai revin pe indelete la fiecare esantion in parte. La a doua testare a esantionului, mi s-a parut, dupa un scurt moment de placere, ca ar fi niste note de inceput cam suparatoare, note care mie imi evocau pur si simplu leusteanul, o iarba minunata, dar buna doar la ciorba. Banuiesc ca din mixajul de condimente cu mar s-a nascut leusteanul asta. Incepuse deja sa ma incite parfumul asta, era singurul pe care il respingeam total din intreg lotul de  esantioane, adica opera cvasicompleta a lui Marc-Antoine Corticchiato. Asta m-a facut sa ma apuc sa citesc pe indelete prezentarea parfumului facuta pe pliantul oficial al casei ca si parerile oamenilor obisnuiti, dar si ale criticilor de profesie. Parerile neprofesionistilor erau impartite, cand laudative, cand critice. Unii erau chiar suparati foc si asociau parfumul cu mancarea indiana, bogat condimentata, mai ales cu curry, ba chiar cu o slanina de porc afumata si bine condimentata. Ultima asociere chiar m-a amuzat si m-a convins inca o data ca fiecare are trairile lui la intalnirea cu un parfum. La a treia incercare am inceput sa inteleg cat de cat parfumul, ba chiar sa ma imprietenesc nitel cu el. Eticheta a fost : interesant ! Asta nu inseamna ca m-as parfuma cu el in public. De ce nu ? Ca mai toate parfumurile de nisa, parfumul nu are un sex tinta, el figureaza cam peste tot ca adresandu-se ambelor sexe,totusi mie mi s-ar parea neobisnuit pentru o femeie pentru ca ii lipsesc florile seductiei, parfumul are o nota de sobrietate incontestabila care-l recomanda barbatilor, ba chiar unui sector restrans de barbati. Imi pot imagina barbatul potrivit : el trebuie sa fie neaparat matur, un prelat, un medic, un profesor universitar, un filosof, neaparat un om intelept. Asa mi se pare mie ca s-ar potrivi. Mi-e greu sa-mi imaginez o femeie care ar putea sa-l poarte si sa dea bine. Poate o maicuta catolica ?  Asta nu inseamna ca nu mi-ar placea sa port si eu acest parfum intr-un cadru  restrans, de familie sau poate cand citesc. Cineva spunea ceva interesant: ca ar recomanda parfumul pe timpul practicarii exercitiilor yoga. Mi se pare o idee valabila caci parfumul asta are ceva care iti asigura confortul meditatiei, o liniste interioara, ba mai mult e ca un fel de balsam minunat, sedativ, bun pentru etapele de convalescenta. Notele lui finale  au ceva medicamentos, dar clar benefic, ceva ce aduce a rasina, banuiesc ca este labdanum si ce a a mai ramas din coniferele din notele de mijloc.Trecerea de la notele de mijloc la cele de sfarsit este foarte frumoasa, lina, imperceptibila, iar note de final te urmaresc ore in sir. Asociat si cu o lumanare parfumata, cu aceeasi reteta olfactiva, cred ca ar crea o stare de bine si de liniste absoluta, ca intr-o padure batrana si usor racoroasa de conifere. Nu pot a incheia  fara a spune ca mie parfumul nu-mi evoca nicidecum Africa, asta probabil din cauza coniferelor, dar nu-i contest aura de sacralitate.

Numele parfumului :Wazamba
Casa : Parfum d’Empire
Concentratie : EDP
An de aparitie : 2009
Creator : Marc-Antoine Corticchiato

Categorie olfactiva : lemons, condimentat
Gen :unisex
Descriere oficiala : tamaie de Somalia, smirna de Kenya, opoponax de Etiopia, santal de India, chiparos de Maroc
note de varf : aldehide, condimente, mar
note de fond :chiparos, santal, smirna, Abies balsamea (conifer)
note finale : labdanum, opoponax


Aprecieri personale
Intensitate : discret
Persistenta : de lunga durata
Flacon: flaconul obisnuit al casei, cilindric, zvelt, cu buson auriu
Evaluare: 8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.