Pagini

Faceți căutări pe acest blog

20 ianuarie 2012

Osmanthus Interdite-Parfum d'Empire




Mi-am prins urechile cu parfumul asta caci nu cunosc floarea de osmanthus si nici mirosul ei. Apoi, desi mai exista parfumuri care o folosesc ca ingredient, nu am avut niciunul dintre ele si imi lipseste posibilitatea de comparatie. Inteleg din cele citite ca sunt foarte multe varietati de Osmanthus, dar in parfumerie se foloseste de obicei Osmanthus fragrans.
Arbustul, care imi pare, totusi, cunoscut dupa frunze, cred ca a fost aclimatizat si la noi. Are marimi variabile, de la tufa de mici dimensiuni, pana la arbusti de cativa metri. Este vesnic verde si face flori grupate in buchete, culoarea lor fiind alba, galbena sau portocalie. Florile ar avea un miros fructat care aduce cu caisa. Am vrut sa-mi satisfac curiozitatea olfactiva si sa cumpar niste extract de Osmanthus, dar preturile sunt descurajante : 1 ml. costa peste 50 de ron, asa ca m-am resemnat. Poate o sa ma intalnesc cu floarea...



Mirosul parfumului imi este totusi familiar, banuiesc ca am avut candva ceai aromatizat cu osmanthus caci se foloseste adesea pentru imbogatirea aromei ceaiului negru si verde. Revenind la parfumul lui Marc- Antoine Corticchiato, el este extrem de delicat, doar notele de varf sunt ceva mai penetrante. E un amestec de ceai, caise, cu o nota usor dulceaga care-i da o tenta gurmanda. Daca as inchide ochii si mi l-ar plimba cineva pe la nas, as putea crede ca este o bomboana. Ceea ce ma dezamageste din nou, chestie care mi se intampla la mai multe dintre parfumurile lui Corticchiato, este persistenta. Deja dupa o ora devine foarte greu sesizabil, iar dupa doua ore dispare total. Nu sunt singura careia i se intampla acest lucru, adesea comentariile cu privire la durata parfumurilor acestei case sunt foarte contradictorii. Unii afirma ca nu mai simt parfumul dupa 2-3 ore, iar altii sunt incantati de persistenta parfumului care ar dura 5-6 ore. Mirosul de jasmin sambac, care ar trebui sa existe in notele de mijloc, nu-l percep, nici nota de piele din final, simt doar moscul. N-am achizionat parfumul ca nu ma emotioneaza prea tare, dar ar putea fi potrivit pentru o femeie foarte tanara, fragila, delicata, interiorizata, careia ar putea sa-i dea o stare de bine si sa-i faca agreabile orele de lectura sau de meditatie. Mirosul este, oricum, insolit, ferindu-te de banal.



Numele parfumului: Osmanthus Interdite
Casa: Parfum d’Empire
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2007
Creator: Marc Antoine Corticchiato

Categorie olfactiva: floral
Gen: unisex
Descriere oficiala:
note de varf: ceai verde, caise
note de fond: osmantus, jasmine sambac, trandafir
note finale: piele, mosc



Aprecieri personale
Intensitate: delicat
Persistenta: de scurta durata, 2-3 ore
Flacon: cel obisnuit, cilindric, cu eticheta alba
Evaluare: 7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.