Pagini

Faceți căutări pe acest blog

22 ianuarie 2012

Lumiere Noire/pour femme- Maison Francis Kurkdjian





Am stat in cumpana, sa scriu sau sa nu scriu despre varianta feminina Lumiere Noire ? Parfumul are comentarii pozitive, iar Francis Kurkdjian este si talentat si simpatic, imi vine greu sa-l barfesc. In chip clar nu prea impartasesc opinia generala despre acest parfum. Cei mai multi au folosit, pentru a caracteriza parfumul, atribute de genul : misterios, enigmatic, elegant, aristocratic, ba chiar si romantic. Eu pot sa spun ca este calea cea mai sigura spre o migrena.
O doamna, pe net,  care-l gasea un parfum foarte bun si potrivit pentru ea,  era disperata ca toti cei din jurul ei, de la slujba, ii negau calitatile si o indemnau sa-l schimbe. Asta imi da oarece curaj, credeam ca sunt singura impotriva valului. Nici pe Osmoz, unde criticii sunt, de obicei, foarte indulgenti, parfumul nu a acumulat mai mult de trei stele, deci exista retineri fata de acest parfum. La prima testare am decretat : asta nu-i de mine si mi-am spalat insistent mainile. La a doua testare, stiind ca ma asteapta o incercare grea, am tras o gura de aer proaspat pe nas si m-am inarmat si cu indulgenta si cu rabdare. Incerc sa rezum senzatiile prin care cu greu am trecut. Dupa gura de alcool a primului fas, apare un miros opulent de trandafir bulgaresc, uleios si imbacsit ca in flacoanele alea mici, bulgaresti, pe vremuri, cu esenta de trandafiri. Peste chestia asta se suprapune ceva si mai greu, banuiesc ca este patchuli, dar parca simt si niste iasomie, care nu e trecuta in notele parfumului.  Amestecul e cumplit de greu, are si o nota animalica, murdara. E faza cea mai coplesitoare a parfumului. E momentul in care pe mine ma apuca durerea de cap. Piperul si chimenul nu le simt deloc, iar trandafirul este realmente sufocat, reuseste  doar din cand in cand sa mai iasa la suprafata din amestecul asta dens pana la vascozitate. De narcisa nici nu poate fi vorba, o simt multi, eu deloc. Dupa vreo ora, parfumul devine mai suportabil, dar capata o usoara tenta masculina. Acu imi seamana cu o haina care a acumulat si a memomorat notele finale ale mai multor parfumuri. Daca vreti sa va spun ce-mi trazneste prin cap cand adulmec parfumul asta, va pot spune ca imi imaginez o femeie cam trecuta, de conditie discutabila, care nu mai are curajul de a-si expune nurii la lumina zilei si o face in semiobscuritate. E doar o lumina rosie, foarte slaba. Mobilierul este vetust, napadit de cari, tapetul de pe pereti este pe alocuri dezlipit, iar catifelele sunt mancate de molii. Se spune ca un parfum nu trebuie aruncat niciodata, e posibil ca gusturile sa ti se schimbe in timp. Eu n-am parfumul si sunt sigura ca nu-l voi cumpara niciodata.



Numele parfumului: Lumière Noire
Casa: Maison Francis Kurkdjian
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2009
Creator: Francis Kurkdjian

Categorie olfactiva: chypre, floral
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: piper, chimen
note de fond: trandafir, narcisa
note finale: patchuli

Aprecieri personale
Intensitate: destul de opulent
Persistenta: 3-4 ore
Flacon: flaconul obisnuit al casei, in forma de cub
Evaluare: 2/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.